شناسهٔ خبر: 62556 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم تأکید کرد: کسی موافق تغییر و تأخیر برگزاری کنکور نیست

وزیر علوم با اشاره به جلسه با اعضای کمیسیون آموزش گفت: کسی موافق تغییر و یا تاخیر برگزاری کنکور نیست امیدواریم بدون مشکل آزمون ها را برگزار کنیم.

کسی موافق تغییر و تأخیر برگزاری کنکور نیست

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی شب گذشته در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران درباره جلسه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و زمزمه‌های تأخیر در برگزاری آزمون سراسری گفت: در صحبتی که با اعضای کمیسیون آموزش مجلس داشتیم، کسی موافق تغییر و یا تأخیر زمان برگزاری کنکور نبود، بلکه نگرانی‌هایی را داشتند که همه داریم و آنها اعلام شد.

وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و امیدواریم بدون مشکل آزمون‌ها را برگزار کنیم، من در جلسه عنوان کردم همه دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس‌ها حاضر شده و در امتحانات نهایی حاضر شدند، این در حالی است که ما فقط ۳ ساعت در یک فضای بازتر با یک استاندارد بالاتر آزمون را برگزار می‌کنیم.

وزیر علوم ادامه داد: در این ۳ ساعت آزمون خود داوطلبان نیز از خود مراقبت می‌کنند و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون بحث اصلاح سهمیه‌ها نیز عنوان شد یا خیر گفت: بحثی دراین مورد صورت نگرفت، بحث سهمیه‌ها مصوب مجلس را دارد و باید همه کمک کنند مجلس باید در این خصوص لایحه‌ای بدهد و یا اینکه کمیسیون آموزش طرحی در این خصوص ارائه داده و مصوب کند.

غلامی درباره آموزش دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: آرزو داریم همه آموزش‌های ما حضوری باشد ولی با توجه به شرایطی که پیش رو هست پیش بینی کامل برای برگزاری آموزش مجازی شده است.

وی ادامه داد: با وجود این برای دروس عملی و کارگاهی تلاش می‌کنیم توزیع جمعیتی دانشجو را در طول ترم طوری برنامه ریزی کنیم تا تجمع و تراکم خیلی کمی در خوابگاه‌ها ایجاد شده و این دانشجویان خدمات لازم را دریافت کرده و سپس دانشگاه را ترک کنند و مابقی به صورت مجازی ارائه شود، اگر بیماری در شرایط فعلی باشد، امیدواریم که برطرف شود.

وزیر علوم با اشاره به دانشجویان جدید الورود نیز گفت: ترم جدید برای این دانشجویان به صورت حضوری است تا در دانشگاه حضور یافته و با ساختار، سیستم دانشگاه و اساتید آشنا شوند در مرحله بعد اگر در ادامه احساس کردیم این دانشجویان نیز باید به صورت مجازی ادامه دهند، باید مانند دیگر دانشجویان تجربه حضور مجازی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ما برای هر چهار مقطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی از ترم اول خواهد بود فقط ممکن است جدیدالورودها ۳ تا ۴ هفته تأخیر داشته باشند.

وزیر علوم درباره سهمیه اعضای هیأت علمی نیز گفت: سهمیه نداریم، تسهیلات جا به جایی فرزندان اعضای هیأت علمی داریم، که اینها یک تغییر رشته داشتند، تغییر رشته و جابه جایی جز آیین‌نامه های معمول دانشگاه‌ها است ولی برای اینکه فرزندان اعضای هیأت علمی بتوانند به محل زندگی والدین خود بروند، تسهیلاتی در آئین نامه دیده شده است که انتقال به محل خدمت والدین است.

وی ادامه داد: قرار است درباره تغییر رشته یک تجدید نظر صورت گیرد.

نظر شما