شناسهٔ خبر: 62587 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احمدرضا احمدی: پنج کتاب کودک جدیدم در راه است

احمدرضا احمدی، از چاپ پنج کتاب جدید برای کودکان خبر داد و گفت: علی‌رغم مشغولیت‌های زیاد و بیماری‌هایی که دارم نوشتن برای بچه‌ها را وظیفه اصلی خودم می‌دانم.

پنج کتاب کودک جدیدم در راه است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمدرضا احمدی در گفت‌وگویی درباره جدیدترین آثارش توضیح داد: در حال حاضر پنج کتاب کودک در دست ناشران مختلف دارم که تصویرگری آن‌ها انجام شده و مراحل پایانی چاپ را می‌گذرانند و امیدوارم تا پایان تابستان در کتابفروشی‌ها توزیع شوند.
 
این شاعر حوزه کودک و نوجوان درباره این آثار توضیح داد: این کتاب‌ها شامل مجموعه اشعاری برای کودکان است که یکی از آن‌ها را به نشر هرمس، دو کتاب را به انتشارات علمی و فرهنگی و یک عنوان را هم به انتشارات لوپه‌تو تحویل داده‌ام.
 
وی در ادامه بیان کرد: از سال ۱۳۵۸ که به تشویق نادر ابراهیمی ادبیات کودک و نوجوان را شروع کردم تا به‌حال حدود ۵۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته‌ام که برخی از آن‌ها به چاپ‌های دوم و سوم رسیده است.

احمدی گفت: تا جایی که بتوانم برای بچه‌ها می‌نویسم چون یکی از علاقه‌هایم این است که برای آن‌ها بنویسم و علی‌رغم مشغولیت‌های زیاد و بیماری‌هایی که دارم این کار را وظیفه اصلی‌ خودم می‌دانم.

احمدرضا احمدی، شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملا متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. وی از بیست سالگی به‌طور جدی به سرودن شعر پرداخت و نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. احمدرضا احمدی بنیان‌گذار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰، در شعر معاصر ایران است که در نیمه دوم این دهه، موج نو تبدیل به یک حرکت مدرنیستی در فرهنگ ایرانی شد و در داستان، نمایشنامه، تئاتر، سینما و نقاشی تأثیر گذاشت.

نظر شما