شناسهٔ خبر: 62694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سعادت، اخلاق زیستی، روان‌درمانی اگزیستانسیال، معنویت و... در سروش مولانا

جلساتی در حوزه‌های معنای سعادت، اخلاق زیستی، روان‌درمانی اگزیستانسیال، معنویت و اخلاق مراقبت به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سعادت، اخلاق زیستی، روان‌درمانی اگزیستانسیال، معنویت و... در سروش مولانا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این موسسه همزمان با شیوع ویروس کرونا، جلسات برخط (آنلاین) در حوزه‌های معنای سعادت، اخلاق زیستی، روان‌درمانی اگزیستانسیال، معنویت و اخلاق مراقبت  برگزار می‌کند. موضوع این دوره‌ها، زمان برگزاری و مدرس آنها به شرح زیر است:

معنای سعادت در جهانی پر از رنج
در این دوره به این موضوع پرداخته می‌شود که ما نه می‌توانیم رنج و مرگ را از خود دور کنیم، و نه می‌توانیم چشم بر سعادتمندی بپوشیم. پس لازم است به بازاندیشی در معنای سعادت در جهانی پر از رنج بپردازیم. سرفصل‌های این دوره عبارتند از: دشواری‌ها زنده‌بودن و مسئولیت زندگی کردن، رنج، مرگ، ملال و ناشادکامی، سه عنصر سعادت؛ بینش، کنش، آفرینش
مدرس: دکتر میلاد نوری
زمان: شنبه‌ها ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
شروع دوره: شنبه ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹

اخلاق زیستی
اخلاق زیستی به مجموعه‌ تأملات اخلاقی دانشمندان، فیلسوفان، متألهان، حقوقدانان و جامعه‌شناسانی اطلاق می‌شود که کوشیده‌اند موقعیت جدید آدمی را از پسِ این تحولات بفهمند و امکانات و مخاطرات ناشی از آن را از منظر اخلاقی ارزیابی کنند. درس‌گفتار اخلاق زیستی با هدف انتقال نتایج این تأملات و کوشش‌ها به اذهان عمومی برگزار می‌شود. سرفصل‌های این دوره عبارت‌اند از: اخلاق زیستی چیست؟ نظریه‌های اخلاق، چشم‌اندازهای جامعه‌شناختی به اخلاق زیستی، چشم‌اندازهای دینی به اخلاق زیستی، اخلاق کلینیکی،  اخلاق در پژوهش‌های زیستی، عدالت توزیعی و سلامت عمومی، اخلاق زیستی جهانی.
مدرس: دکتر امیرحسین خداپرست
زمان: ‌دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
شروع دوره: دوشنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۹
 
معنویت؛ از سنت تا مدرنیته
این دوره با هدف آشنایی با معنویت و بررسی تطور آن از دوران سنت تا دوران معاصر برگزار می‌گردد. سرفصل‌های این دوره شامل موارد زیر است: معنویت سنتی: تعریف معنویت و ضرورت پرداختن به آن، معنویت در یهودیت، معنویت در مسیحیت، معنویت در اسلام. معنویت جدید: نهضت اصلاحات دینی، روشنگری و رمانتیسیم، زندگی اصیل، معنویت جدید (نظریه عقلانیت و معنویت).
مدرس: دکتر وحید سهرابی‌فر
زمان: یکشنبه‌ها ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
شروع دوره: یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹
 
متن خوانی و آموزش کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال
اروین یالوم در این کتاب با نگاهی درمانگرانه و فلسفی به عمیق‌ترین دغدغه‌های هر کدام از ما انسان ها می‌پردازد؛ موضوعاتی چون مرگ، آزادی، مسئولیت، تنهایی، پوچی، اضطراب و ... . این کتاب پر از مثال‌ها و موقعیت‌های عینیِ این کلاس در چند دوره پیوسته ارائه می‌شود. در دوره نخست پس از معرفی روان‌درمانی اگزیستانسیال به نسبت زندگی و مرگ و اضطراب ناشی از مرگ‌آگاهی پرداخته می‌شود. در دوره دوم، فصل‌های سوم و چهارم کتاب آموزش داده می‌شوند که عبارتند از مراحل آشنایی ما با مفهوم مرگ و نسبت مرگ و ناهنجاری روانی. با توجه به اینکه مباحث کلاس به صورت موضوعی ارائه می‌شود، علاقه مندان می توانند در شروع هر ترم با کلاس همراه شوند.
مدرس: دکتر محمود مقدسی
زمان: ‌شنبه‌ها ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
شروع دوره: شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۹
 
اخلاق مراقبت
این درسگفتار با هدف آشنایی با یکی از رویکردهای اخلاقی معاصر برگزار می‌شود و سرفصل‌های مورد بحث در آن عبارتند از رویکردهای اخلاقی معاصر، آزمون کلبرگ، نقدهای کریل گلیگان، مولفه های اخلاق مراقبت و قوت‌های این رویکرد، نقدها و پاسخ‌ها. 
مدرس: دکتر سید حسن اسلامی اردکانی
زمان: سه‌شنبه‌ها ساعت 17 تا 19
شروع دوره: ‌سه شنبه ۷مردادماه ۹۸

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها با شماره 88253719 تماس بگیرند یا به کانال موسسه به نشانی @sorooshemewlana یا سایت به نشانی  www.lms.rumi.ir مراجعه کنند.
 

نظر شما