شناسهٔ خبر: 62734 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پنج مزیت جذاب تویوتا راو ۴

تویوتا راو 4 از سری خودروهایی است که توسط کشور ژاپن تولیدشده است و در نوع خود مزایای زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اولین مورد قیافه‌ی جذاب آن هست که در نگاه اول بسیار زیبا و شیک به نظر می‌رسد و مورد بعدی فضای آن است که رفاه و راحتی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان می‌آورد. در کل اگر به دنبال خودرویی با آپشن بالا و راحت هستید از استفاده از خودرو تویوتا راو 4 پشیمان نخواهید شد؛ این خودرو راحتی، امنیت و حال خوب را به شما هدیه می‌دهد.

اگر سریال this is us  را دیده باشید در قسمتی از این سریال پدر خانواده به دنبال یک ماشین مناسب برای خانواده پنج نفره شان است و می‌گوید خودرویی که می‌خرد باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند تمام خاطره‌هایشان را با آن به یاد بیاورند؛ شاید این خودرو نیز برای شما همان خودرو مناسبی باشد که همیشه آرزویش را داشتید؛ پس در این مقاله به مزیت‌های این خودرو می‌پردازیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد خرید این خودرو بگیرید، البته در نظر هم داشته باشید که در سال‌های اخیر مدل‌هایی جدید از خودرو تویوتا راو 4 ارائه ‌شده است که ویژگی‌های خیلی خاصی دارند؛ اما متأسفانه در ایران دسترسی به آن‌ها نداریم.

۱) موتوری پرقدرت

اول‌ازهمه خوب است به موتور این خودرو بپردازیم؛ چراکه قدرت یک ماشین و توانایی آن وابستگی زیادی به این دارد که نوع موتورش چیست و چگونه به نیازهای شما پاسخ می‌دهد. تویوتا راو 4 با نوع موتور بنزین سوز حجمی برابر با 2494 سی‌سی دارد. این ماشین هم مانند بسیاری دیگر تعداد سیلندرهایش 4 و 16 سوپاپِ هست و سیلندرها به‌صورت خطی مستقیم کنار یکدیگر قرارگرفته‌اندخوب است بدانید که سیستم سوخت‌رسانی این ماشین نیز انژکتوری تزریق مستقیم است. حال به نکات مهمی در مورد پیشرانه خودرو می‌پردازیم.

تویوتا راو 4 حداکثر توان خروجی‌اش  176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور نیروی آن 232 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه هست. نوع جعبه‌دنده این خودرو اتوماتیک تیپ ترونیک است و دنده دارد که در نوع خود به این موضوع کمک می‌کند که توان ماشین در حد رده‌های بالا قرار گیرد.

۲) ایمنی بالای خودرو

میزان ویژگی‌های ایمنی پیشرفته برای راو4 چشمگیر است. از همه مهم‌تر، بسیاری از این ویژگی‌ها به‌عنوان بخشی از Toyota Safety Sense یا سیستم TSS شناخته می‌شوند. اگر خیلی دور از مسیر حرکت کنید، یک هشدار خروج از مسیر حرکت به شما داده می‌شود. خود خودرو اصلاحات جزئی را برای نگه‌داشتن شما در مسیر اصلی  انجام می‌دهد. تویوتا راو 4 هشدارهای متفاوتی در مورد علائم توقف، علائم عملکرد و موارد دیگر را به شما می‌دهد. شما همچنین از سیستم پیشگیری تویوتا موقع خبردار می‌شوید که  هشداری مبنا بر ردیابی عابر پیاده دریافت می‌کنید.

از این گذشته تجهیزات ایمنی خودرو نیز امنیت بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند. اول از ساده‌ترین اجزا شروع کنیم؛ این ماشین دارای کمربندهای پیش کشنده محدودکننده هست که هنگام بروز خطر و یا تصادف می‌تواند در سالم نگه‌داشتن جان سرنشینان نقش مهمی را ایفا کند.

 از این گذشته در این ماشین 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو تعبیه‌شده؛ اما شما می‌توانید به‌طور سفارشی ایربگ های جانبی و پرده‌ای را نیز در اختیار داشته باشید. تویوتا راو 4 دارای توزیع نیروی ترمز است. همچنین این خودرو مجهز به ترمز ضد قفل و ترمز کمکی نیز هست.

۳)‌ فضای ماشین

تویوتا راو 4 در این زمینه ناامیدکننده  نیست و می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که همیشه به فضای اضافی نیاز دارند، باشد. در هر ردیف صندلی، فضای صندلی کافی وجود دارد. حتی قدبلندترین سرنشین شما نیز دارای فضای زیادی برای گذاشتن پاهایش است. دسترسی به فضای صندوق‌عقب آسان است و ارتفاعی مناسب  برای بارهای شمارا نیز ارائه می‌دهد. هنگام مسافرت نیز می‌توانید صندلی‌های عقب را کم کنید تا فضای بار و وسیله بیشتری را برای خود فراهم کنید.

۴) نظرات خریداران

یکی از بهترین مواردی که می‌شود در مورد مزایا و معایب ماشین به اطمینان رسید، خواندن و دانستن نظرات استفاده‌کنندگان آن خودرو است. نکته جالب در مورد تویوتا راو4 این است که تمام ریتینگ ها و نظرات بیشتر از مزایای این ماشین گفته‌اند و کمتر نظراتی را علیه خود داشته است.

۵) تجهیزات رفاهی

فرمان یکی از اجزایی است که بسیار مهم است راحت باشد و راننده از رانندگی با آن احساس خوبی داشته باشد، خوشبختانه فرمان تویوتا راو4 نیروی کمکی‌اش برقی هست و تنظیم موقعیتی 4 حالتِ دارد. روکشش چرمی است و به‌سرعت نیز حساس است.

در این خودرو به موضوع سیستم صوتی بسیار ظریف نگاه شده است. راو4 دارای 6 اسپیکر و مانیتور 7 اینچی صفحه لمسی است که می‌توانید برای سرنشینان عقب نیز مانیتور را سفارش دهید همچنین قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD – AUX را دارد. همچنین می‌توانید با ویژگی منحصربه‌فرد تویوتا راو 4 نمایش خطوط کمکی در پارک با حرکت فرمان را در اختیار داشته باشید که ویژگی خوبی به‌حساب می‌آید.

سیستم تهویه می‌تواند دستی یا به‌صورت سفارشی اتو مات باشد و دریچه‌هایی برای قسمت عقب ماشین نیز در نظر گرفته‌شده است. روکش صندلی بسیار زیبا و از چرم اسپرت طراحی‌شده است. این خودرو دارای ایزوفیکس صندلی است و خروجی 12 ولت نیز دارد. ویژگی صندلی عقب نیز این است که صندلی‌ها دوتکه می‌شوند. شاید ویژگی جالبی که برای راحتی سرنشینان تعبیه‌شده شامل 6 حالت دستی برای صندلی راننده و سرنشین جلو هست. این ماشین علاوه بر سایر ماشین‌های هم‌رده خود دارای گرم‌کن صندلی نیز هست.

آینه‌های جانبی تاشو، هر دو برقی و دارای گرم‌کن هستند. چراغ جلو زنون هست و سیستم روشنایی‌اش شامل دی لایت، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب و چراغ چرخشی نیز هست، ارتفاع نور نیز به‌صورت اتو مات قابل تنظیم است. سنسور فشار تایر هم از دیگر قابلیت‌های خوب این خودرو است.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم به‌طورکلی به مزایای خودرو تویوتا راو 4 بپردازیم اولین موضوع کیفیت سال بالای این ماشین است که همه را متحیر می‌کند. مورد بعدی هزینه نگهداری این اتومبیل هست که مناسب است. همان‌طور که می‌دانید از این ماشین دیگر وارد نمی‌شود و بازار دست‌دومش رونق دارد، دوام فنی این اتومبیل نیز بالا است. تنها مشکل این ماشین شاید این است که در مقایسه با سایر رقبای کره‌ای کمی رده‌ی پایین‌تری دارد؛ اما درنهایت یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود که به بیشتر نیازهایتان پاسخ می‌دهد.

نظر شما