شناسهٔ خبر: 62756 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدید جورج بوش؛ ترکیبی از نقاشی‌ها و نوشته‌های او از مهاجران

جورج دبلیو بوش رییس‌جمهور سابق ایالات متحده کتابی نوشته که به زودی منتشر می‌شود و در آن سعی دارد به موضوع مهاجرت بپردازد؛ موضوعی که برای آن با بسیاری از همکاران جمهوری‌خواه خود مخالفت دارد.

کتاب جدید جورج بوش؛ ترکیبی از نقاشی‌ها و نوشته‌های او از مهاجران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ گروه نشر کراون اعلام کرد کتاب «از میان خیلی‌ها، یک نفر: پرتره‌هایی از مهاجران آمریکا» روز دوم ماه مارس (۱۲ اسفند) منتشر خواهد شد. این کتاب شامل ۴۳ پرتره از مهاجران می‌شود که توسط چهل‌وسومین رییس‌جمهور آمریکا کشیده شده‌اند. کتاب همچنین شامل چهار نقاشی چهار رنگ از مهاجرانی خواهد بود که او طی سال‌ها شناخته است. در کنار این تصاویر مقاله‌های بیوگرافیکی بوش درباره هر یک از این شخصیت‌ها منتشر می‌شود.

بوش که بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ رییس‌جمهور بود، اغلب از نقش مهاجران در پیشبرد آمریکا تجلیل کرده و این موضوعی است که در تضاد با صحبت‌ها و سیاست‌های دونالد ترامپ قرار دارد. بوش وقتی رییس‌جمهور بود از یک لایحه اصلاحات مهاجرت حمایت کرد که در سال ۲۰۰۷ با مخالفت تعدادی از لیبرال‌ها و جمهوری‌خواهان تصویب نشد.

بوش در مقدمه کتاب جدید خود می‌نویسد «با وجود اینکه می‌دانم مهاجرت می‌تواند مسئله‌ای احساسی باشد، این ایده را رد می‌کنم که مسئله‌ای حزبی است. شاید آمریکایی‌ترین مسئله باشد و باید مسئله‌ای باشد که ما را متحد می‌کند». وی اضافه می‌کند که نمی‌خواهد کتابش در فصل انتخابات آمریکا منتشر شود. بوش تا به حال از ترامپ یا رقیب دموکراتش جو بایدن در انتخابات پیش رو حمایت نکرده است.

بوش در مقدمه نوشته: «امید من این است که این کتاب به ما کمک کند توجه جمعی‌مان را مطوف اثرات مثبتی بکنیم که مهاجران روی این کشور دارند.»

این کتاب در کنار نمایشگاهی از راه می‌رسد که قرار است در مرکز ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش در دالاس برگزار شود.

خانه نشر کراون در بیانیه‌ای گفت: «هم کتاب «از میان خیلی‌ها، یک نفر» و هم نمایشگاه که با همین نام برگزار می‌شود، شامل راهکارهایی شجاعانه و اصول‌محور می‌شود که به طور جامعی به این باور رسیدگی می‌کنند که هر سالی که بدون درست کردن سیستم در هم شکسته این کشور می‌گذرد، فرصتی برای اطمینان حاصل کردن از رفاه، قدرت و امنیت کشورمان از دست می‌رود.»

این نخستین کتاب بوش نخواهد بود. کتاب خاطرات او با عنوان «نقاط تصمیم» که پس از خروج او از کاخ سفید منتشر شد، توانست بیش از ۳ میلیون نسخه بفروشد و از دیگر کتاب‌های او هم می‌توان از «۴۱» درباره پدرش رییس‌جمهور جورج اچ. دبلیو. بوش و «پرتره‌های شجاعت» که مجموعه‌ای از نقاشی‌های او از کهنه سربازان ارتش بود، نام برد.

بوش اعلام کرده بخشی از درآمدهای خود از کتاب «از میان خیلی‌ها، یک نفر» را به سازمان‌هایی اهدا می‌کند که به جا افتادن مهاجران در کشور کمک می‌کنند اما هیچ جزییات مالی بیشتری مطرح نکرده است.

نظر شما