شناسهٔ خبر: 62789 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدول زمانی و آمار داوطلبان کنکور

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه ۹۹ برگزار می‌شود و برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

جدول زمانی و آمار داوطلبان کنکور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فاطمه زرین آمیزی - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگویی گفت: کنکور سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه ۹۹ برگزار می‌شود و تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در این دوره ثبت نام کرده‌اند و با توجه به امکان ثبت نام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر، برای ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: امسال به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرد.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: به این ترتیب کنکور سراسری ۱۳۹۹ از صبح روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۹۹ با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز می‌شود. در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مردادماه ۹۹ و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آزمون گروه آزمایشی هنر تعداد ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب شرکت می‌کنند.

جدول زمانی و آمار داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹

روز تاریخ گروه آزمایشی تعداد کارت صادر شده برای داوطلب
چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۹۹ گروه آزمایشی هنر ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ کارت
پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت
پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹ گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت
جمعه ۳۱ مردادماه ۹۹ گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ کارت
شنبه یکم شهریور ۹۹ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ کارت
جمع کارت‌های صادر شده برای کنکور ۹۹ ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت

نظر شما