شناسهٔ خبر: 62802 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تویوتا راوفور و معایب آن در چهار سال!

تویوتا راوفور یکی از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور کامپکت کمپانی ژاپنی تویوتاست. نسل اول این خودرو در سال 1994 میلادی تولید و به بازار خودرو معرفی شد. 

راوفور یکی از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور کامپکت کمپانی ژاپنی تویوتاست. نسل اول این خودرو در سال 1994 میلادی تولید و به بازار خودرو معرفی شد. 

اکنون و با گذشت 26 سال، پنجمین نسل و فیس‌لیفت‌های آن در خط تولید قرار دارند و توانسته‌اند به موفقیت‌های جهانی بسیاری برسند. از ایران خودمان گرفته تا آمریکا، این خودرو همواره جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌های کلاس خود بوده است. اما راوفوردوست‌داشتنی با تمام محاسنش قطعاً نمی‌تواند بدون عیب باشد! 

در این این مقاله می‌خواهیم از جنبه‌ای متفاوت به این خودرو بپردازیم و معایب آن را در مدل‌های چند سال گذشته بررسی کنیم. بنابراین اگر از متعصبان راوفور هستید، ادامه این مطلب را نخوانید!

مشکلات تویوتا راوفور مدل 2016

تویوتا راوفور در مدل 2016 با مشکلات چندانی روبه‌رو نبود. تنها برخی از کاربران این مدل از درست کار نکردن کروز کنترل یا لرزش خودرو در هنگام ترمز گرفتن شکایت داشته‌اند. یکی دیگر از مشکلات که بسیار به ندرت رخ داده است، باز نشدن در صندوق عقب است. 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی مدل 2016 یکی از کم عیب‌ترین مدل‌هایراوفور محسوب می‌شود. از آنجا که در کشور ما خرید خودروهای چند سال کارکرده امری رایج و این مدل از گزینه‌های خوب بازار است، با مراجعه به دیوار خودرو تهران حتماً می‌توانید یک نسخه کارکرده سالم از این خودرو را پیدا کنید.

مشکلات تویوتا راوفور مدل 2017

این مدل هم یکی از کم عیب‌های راوفور است، اما این به معنای بدون نقص بودنش نیست. یکی از مشکلاتی که برخی از رانندگان در خصوص این مدل از راوفور بیان کرده‌اند، مربوط به فرمان خودروست. در واقع برخی از مالکان این خودرو ادعا دارند که فرمان خودرو در هنگام حرکت در مسیر صاف به سمت کنار جاده می‌کشد و متمایل می‌شود.

مشکل دیگر مربوط به گیربکس و دنده خودروست که گویا با لرزش و تاخیر تعویض در مدل اتومات و پرش دنده از جای خود در مدل دستی همراه است. البته تعداد بسیار معدودی با این دو مشکل مواجه شده‌اند که می‌تواند خطاهای مراحل تولید باشد.

مشکلات تویوتا راوفور مدل 2018

مدل 2018 احتمالاً یکی از بهترین مدل‌های راوفور در سال‌های تولید آن خواهد بود. در مورد این مدل مشکلات بسیار کمی از سوی کاربران گزارش شده است. برخی مشکلات الکتریکی داخلی و مشکلات جزئی مربوط به ترمز از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. 

درست است که برای هر راننده و هر سبک رانندگی ممکن است مشکلاتی در رابطه با خودرو وجود داشته باشد، اما این‌ها شکایات بسیار ناچیزی در مقابل گزارش‌های سال‌های گذشته است. 

بنابراین به نظر می‌رسد اگر تصمیم به خرید خودرو از بازار خودروهای کارکرده دارید حتماً راوفور مدل 2018 را در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید. 

در ایران هم این مدل بسیار محبوب و پر تقاضاست که نگاهی به تویوتا راوفور دیوار گواه این امر است.

مشکلات تویوتا راوفور مدل 2019

متاسفانه برای مالکان تویوتا راوفور، موفقیت‌های مدل 2018 در سال 2019 امتداد نیافت و این مدل در سیستم گیربکس با مشکلاتی همراه است. بسیاری از دارندگان مدل 2019 راوفور به یک مشکل مشترک اشاره کرده‌اند. آن هم تاخیر و لرزش دنده در سرعت‌های پایین است. اگر این نشانه‌ای از یک مشکل جدی در سیستم انتقال قدرت خودرو باشد و نیاز به تعمیر کلی سیستم گیربکس احساس شود، متأسفانه مالک خودرو متحمل هزینه‌های سنگینی خواهد شد. 

یکی دیگر از مشکلات این مدل در رابطه با مخزن سوخت آن است. بسیاری از مشتریان عنوان کرده‌اند که قادر به پر کردن کامل باک خودرو نیستند و پیش از آنکه باک کاملاً پر شود صفحه نمایش پر شدن کامل را نشان داده و آلارم می‌دهد.

برای مدل 2019 راوفور مشکلاتی دیگری نیز بیان شده که برخی کوچک‌تر و برخی بزرگتر هستند، مانند نشتی در سیستم خنک کننده موتور. اگر نقص این سیستم برطرف نشود می‌تواند با گرم‌شدن بیش از موتور و به اصطلاح داغ کردن آن مشکلات جدی‌تری را بوجود بیاورد. 

به عنوان آخرین عیب مطرح شده در رابطه با این مدل، می‌توان به دوربین عقب خودرو اشاره کرد که گاها عملکرد مطلوبی ارائه نمی‌دهد.

در پایان، آیا می‌توان گفت راوفور خودروی بدی است؟

پاسخ یک خیر قاطع است! درست است که این خودرو در مدل‌های هر سال مشکلاتی داشته است، اما این یک حقیقت محض است و در مورد تمام وسایل نقلیه صادق است. بیشتر این مشکلات عمومیت نداشته و اکثراً ناشی از خطاهای سهوی در هنگام ساخت خودرو هستند. 

آنچه که واقعیت دارد این است که راوفور یک خودروی کاملاً قابل اطمینان است که شما را به دردسر نمی‌اندازد، مگر آنکه اندکی بدشانسی با شما همراه شود! به هر حال اگر به دنبال یک کراس‌اوور در کلاس جهانی و مناسب برای سفرهای خانوادگی هستید، تویوتا راوفور بهترین انتخاب شماست.

نظر شما