شناسهٔ خبر: 62818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشگاه های سراسری اعلام شد

رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشگاه های سراسری اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالرضا باقری در گفتگویی درباره حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: افزایش شهریه مشابه با سال های قبل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بسته به دانشگاه ها متفاوت است.

رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم ادامه داد: هیات های امنای دانشگاه های مختلف بسته به شرایط محیطی و هزینه ها، شهریه را تعیین کرده اند.

به گزارش مهر، درحالی افزایش شهریه دانشگاه‌ها همانند سال قبل اعلام شده است که دانشجویان به شهریه های ترم قبل به دلیل برگزاری کلاس‌ها در بستر فضای مجازی و برخی شبکه‌های اجتماعی و نبود زیرساخت‌های لازم، اعتراض داشتند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های شهریه‌پرداز بر این باور بودند که دریافت شهریه در ازای خدمات دانشجویی و برپایی کلاس‌ها و دست‌کم کلاس‌های عملی است و باتوجه‌ به برخط‌شدن آموزش‌ها، پرداخت شهریه مانند نرخ پیش از وقوع کرونا موجه نیست.

برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در واکنش به اعتراض دانشجویان خود، با دادن تخفیف، قسط‌بندی یا حذف ترم به آنان کمک کردند و برخی دانشگاه‌ها هم این کار را نکردند تا به هر شکل، نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته به پایان برسد.

حال خبر می‌رسد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، با توجه به اینکه اعلام شده آموزش ها با محوریت آموزش مجازی خواهد بود، برخی مراکز آموزشی افزایش حداکثری شهریه یعنی افزایش ۲۰ درصدی شهریه را در دستور کار خود قرار داده اند.

نظر شما