شناسهٔ خبر: 62851 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمع تعدادی از اعضای کتابخانه ملی در اعتراض به تعطیلی این نهاد

تعدادی از اعضای کتابخانه ملی از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۱۱ شهریور، جلوی درب ورودی این سازمان تجمع کرده و خواستار بازگشایی کتابخانه ملی شدند.

تجمع تعدادی از اعضای کتابخانه ملی در اعتراض به تعطیلی این نهاد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تعدادی از اعضای کتابخانه ملی از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۱۱ شهریور، جلوی درب ورودی این سازمان تجمع کرده و خواستار بازگشایی کتابخانه ملی شدند. تجمع کنندگان عمدتاً دانشجویان مقطع دکتری و پژوهشگر هستند و به باور آنها می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امکانات کتابخانه ملی استفاده کرد. اعتراض عمده تجمع کنندگان این است که چرا طی ۶ ماه گذشته کتابخانه ملی عمدتاً تعطیل بوده اما مراکز دولتی دیگر کماکان به فعالیت خود ادامه داده و به خدمت رسانی به ارباب رجوع ادامه می‌دادند؟

در بخش‌هایی از نامه اعتراضی این طیف که برای خبرگزاری مهر ارسال شده می‌خوانیم: «در ماه‌های اخیر کتابخانه ملی متناوباً و بنا بر دستور معاونت کتابخانه ملی به تعطیلی کشانده شده است. متأسفانه در چند ماه گذشته مدیران مجموعه برای بازگشایی این نهاد مهم علمی تلاشی درخور انجام نداده‌اند و گویا تعطیلی‌ها با دریافت حقوق کامل از مالیات مردم بدون خدمت‌رسانی به ارباب رجوع مطلوب عده‌ای بوده است. این اقدامات در حالی صورت گرفته است که تمامی مراکز خرید، پاساژها، مترو و اتوبوس و دیگر مراکز خدمت‌رسانی و ادارات و نهادها و سایر اماکن که ریسکشان خیلی بیشتر از کتابخانه ملی هستند از چندین ماه قبل دایر بوده و به ارباب رجوع خدمت‌رسانی می‌کنند.»

نظر شما