شناسهٔ خبر: 62867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به «مؤسسه» ارتقاء یافت

با موافقت قطعی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به «مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» ارتقا یافت.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به «مؤسسه» ارتقاء یافت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در جلسه ۹۲۸ مورخ ۰۱/‏۰۴/‏۹۹‬ با تبدیل ساختار و ارتقای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به مؤسسه موافقت قطعی و علاوه بر چهار گروه پژوهشی پیشین که داری موافقت قطعی می‌باشند با گروه‌های جدید مطالعات علم و فناوری و مطالعات ارتباطات و فضای مجازی برای مدت دو سال موافقت اصولی کرد.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که صبح امروز ۱۵ شهریور در مراسم آغاز دوره جدید فعالیت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سخن می‌گفت، با تبریک ارتقای پژوهشکده به مؤسسه که در پی ۱۷ سال تلاش موفق محققان پژوهشکده حاصل شده تأکید کرد: لازم است گروه‌های پژوهشی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، بیش از پیش متناسب با نیازهای معاونت فرهنگی و اجتماعی و سایر معاونت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی، فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی از بدو تأسیس در این مؤسسه مستقر است و تاکنون ۱۱ دوره آن برگزار شده به جایگاه ویژه حکیم ابونصر محمد بن محمد فارابی در عرصه فلسفه و علوم مختلف که از او به عنوان «معلم ثانی» یاد می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: متناسب با شأن علمی و نوآوری‌های این متفکر بزرگ انتظار می‌رود که هر ساله نوآوری‌هایی را در برگزاری جشنواره فارابی شاهد باشیم و در این زمینه، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم هم آمادگی دارد در نشست‌های حضوری، پیشنهادهای دبیرخانه را بررسی کند.

رحیمی در پایان بر ضرورت ارزیابی همیشگی اثربخشی فعالیت‌های مؤسسه در حوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت علوم تأکید کرد.

حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی هم به مناسبت ارتقای پژوهشکده به مؤسسه گفت: بر اساس برنامه پژوهشی گروه‌ها، بخش عمده فعالیت‌های اعضای هیأت علمی مؤسسه به رفع نیازهای بخش‌های مرتبط در وزارت علوم معطوف بوده که رشد چشمگیر آثار و تولیدات علمی همکاران در چند سال اخیر حاصل همین برنامه محوری و تمرکز بر زمینه‌های پژوهشی مشخص است.

وی تاکید کرد: در دوره جدید فعالیت مؤسسه تلاش می‌شود با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری و تعامل بیشتر با سایر معاونت‌ها و بخش‌های مختلف نظام آموزش عالی، علم و فناوری اقدامات علمی مؤسسه اثربخشی بیشتری داشته باشد.

گفتنی است، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی ۱۷ سال پیش در قالب پژوهشکده‌ای با چهار گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی، مطالعات فرهنگی، مطالعات آینده‌نگر و مطالعات زنان، فعالیت خود را آغاز کرد و در سایه تلاش‌های جمعی و عملکرد اثربخش و موفق پژوهشکده به مؤسسه ارتقا یافت.

نظر شما