شناسهٔ خبر: 62914 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو فصلنامه پژوهش‌های تاریخ شفاهی با رویکرد علمی و پژوهشی منتشر می‌شود

انتشار دو فصلنامه «پژوهش‌های تاریخ شفاهی» با رویکرد علمی و پژوهشی به سردبیری مرتضی نورائی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از سرگرفته می‌شود.

دو فصلنامه پژوهش‌های تاریخ شفاهی با رویکرد علمی و پژوهشی منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دوفصلنامه «پژوهش‌های تاریخ شفاهی» که هشت شماره از آن  پیش از این منتشر شده است؛ بنا دارد در تازه ترین شماره های خود پژوهش‌های تاریخ شفاهی را با رویکرد علمی و پژوهشی منتشر کند.
 
تازه‌ترین فصلنامه «پژوهش‌های تاریخ شفاهی» به سردبیری مرتضی نورائی با چرخش به سمت جذب و انتشار متون پژوهشی و فنی‌ بر مدار مصاحبه منتشر می شود. در رویکرد تازه این نشریه قرار بر این است تا علاوه برالگوسازی، زمینه گسترش و نهادینه شدن علمی تاریخ شفاهی درکشور هموارتر شود تا بتوان گستره تاریخ‌شفاهی را با اقبال عمومی به سمت همگانی کردن تاریخ به جریان انداخت.
 
جنس تاریخ شفاهی تاریخ زنده است که ضرورت اعتبارمندی و راستی آزمایی تولیدات منتج از تحقیقات آن نیز حایز اهمیت است. به همین دلیل در موقعیت فعلی، مجله علاوه برمرکزیت‌زدایی در موضوع تحقیقات، به سمت نگاه توزیعی در جوانب مختلف با نوآوری در منظر و روش پیش خواهد رفت.
 
مطالب این شماره از فصلنامه «مجله دوفصلنامه پژوهش‌های تاریخ شفاهی» در حوزه‌های گوناگون تاریخ معاصر ایران، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، برای شمارگان سال ۹۸ و ۹۹ خواهد بود.
 
با توجه به راه‌اندازی سامانه نشریه پژوهشگران و فرهیختگان برای ارسال مقاله‌های خود می‌توانند با ورود به سایت http://joralh.nlai.ir برای ثبت مقاله های خود در این سامانه اقدام کنند.

نظر شما