شناسهٔ خبر: 62918 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

استعفای اعتراضی اعضای ستاد مرکزی و مسئولان دفاتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

بهمن ماه سال گذشته، هادی بختیاری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، در اقدامی شتاب‌زده، بدون هیچ‌گونه مشورت با بدنه دانشجویی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اقدام به برکناری مسئول اجرایی این سازمان دانشجویی کرد.

فرهنگ امروز: پس از هفت ماه، اعضای ستاد مرکزی و مسئولان دفاتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در اعتراض به تغییر مسئول اجرایی این مجموعه دانشجویی استعفای دسته‌جمعی کردند.

پس از هفت ماه، اعضای ستاد مرکزی و مسئولان دفاتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در اعتراض به تغییر مسئول اجرایی این مجموعه دانشجویی و تحمیل مدیری جدید خارج از این مجموعه، استعفای جمعی کردند.
 
بهمن ماه سال گذشته، هادی بختیاری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، در اقدامی شتاب‌زده، بدون هیچ‌گونه مشورت با بدنه دانشجویی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اقدام به برکناری مسئول اجرایی این سازمان دانشجویی کرد. دانشجویان پس از این تصمیم، در اعتراض به تخریب وجهه دانشجویی این مجموعه و آنچه خود «سرهنگی در امر فرهنگی» و «ذبح هویت دانشجویی در پیشگاه مصلحت‌های منفعت‌طلبانه» می‌نامند، از مسئولیت‌های خود در این مجموعه دانشجویی در قالب یک بیانیه استعفا کردند.
 
امضاکنندگان این بیانیه شرح تفضیلی‌ای از تلاش‌های خود در هفت ماه گذشته برای حفظ سرمایه انسانی و هویت دانشجویی خود ارائه داده‌اند و اعلام کرده‌اند وقتی به بن‌بست رسیده‌اند، اقدام به اطلاع‌رسانی عمومی کرده‌اند چرا که جز نوشتن برای ثبت در تاریخ و آگاه‌سازی افکار عمومی، راهی دیگر برای به گوش رساندن تظلم‌خواهی‌شان ندارند.
 
این استعفا تاکنون با حمایت دانشجویان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است و آن‌ها نیز هم‌صدا با اعضای مستعفی این مجموعه دانشجویی، نسبت به حاکم شدن مدیریت آمرانه در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی انتقاد خود را ابراز کرده‌اند.
 
متن این بیانیه اعضای ستاد مرکزی و مسئولان دفاتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به شرح زیر است:
 
«احتراماً بدین وسیله به­ استحضار می‌رساند که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، پیرو تصمیم شتاب‌­زده معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مبنی بر تغییر مدیر اجرایی این سازمان دانشجویی در ماه­‌های منتهی ­به سال گذشته، روزهای بحرانی و پُرفشاری را تجربه کرده است. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که کوچک­‌ترین مشورتی با فعالین دانشجویی این مجموعه انجام نشد و مادامی که دانشجویان به ­این روند نادرست که زایل‌کننده هویت دانشجویی و سرمایه انسانی سازمان دانشجویان ا­ست معترض شدند، با پاسخ‌­های توهین‌­آمیزی از جانب معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی مواجه شدند که دور از شأن هر دانشجو و فعال فرهنگی ا­ست. ادامه این روند و نگاه آمرانه به ­یک مجموعه دانشجویی نتیجه‌­ای جز تُهی کردن­ آن از معنا ندارد.
 
به ­راستی مگر ماهیت یک مجموعه دانشجویی، چیزی جز هویت دانشجویی و نظر و خواست فعالین دانشجویی آن است؟ بی‌­توجهی به ­این ماهیت و به­ کار گماردن افرادی مطیع در سازمان دانشجویان، موید این است که مدیران جهاددانشگاهی، در نظر دارند تا مشی سرهنگی را در فعالیت فرهنگی حاکم کنند و با تصفیه فعالین دانشجویی حقیقی، دانشجویان باقی­مانده را به­ کارمندانی تحت امر خود تقلیل دهند.
 
هم‌­زمانیِ تغییر مدیر اجرایی سازمان دانشجویان با فشارهای بیرونی وارده بر این مجموعه دانشجویی در سال گذشته، بیانگر ذبح هویت دانشجویی در پیشگاه مصلحت‌­های منفعت‌­طلبانه است. پس از هفت ماه گفت‌­وگو و تلاش مستمر برای جلوگیری از تخریب وجهه دانشجویی سازمان دانشجویان، اعلام می‌­کنیم که دیگر به ­بُن‌­بست رسیده­‌ایم.
 
اکنون، دردمندانه سکوت خود را می‌شکنیم و آنچه بر ما گذشته است را با شما در میان می‌­گذاریم. ما سکوت نمی­‌کنیم چون معتقدیم که سکوت در برابر ظلم، همکاری با ظالم است و به صراحت اعلام می­‌داریم که زین پس نیز هر گونه همراهی با سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی توسط هر فرد یا نهادی، نه تنها کمک به­ جریان دانشجویی اصیل نیست، بلکه همکاری با برخی فرصت‌­طلبان و مشروعیت دادن به­ افراد و نهادهایی است که در طلب تضییع هویت دانشجویی ­مجموعه‌­های دانشجویی­‌اند.»

نظر شما