شناسهٔ خبر: 62961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محدودیت در تامین وام ویژه دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه درتامین منابع وام ویژه دکتری با 2 محدودیت مواجه هستیم گفت: بررسی های لازم برای بازنگری و افزایش آن انجام داده ایم.

محدویت در تامین وام ویژه دکتری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر مطیعی در گفتگویی درباره افزایش وام ویژه دانشجویان دکتری در سال تحصیلی جدید گفت: درباره وام ویژه دکتری، بررسی های لازم برای بازنگری و افزایش را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: اما در تامین منابع وام ویژه دکتری با دو محدودیت مواجه هستیم، اکنون درحال رایزنی هستیم به محض رفع شدن این دو محدودیت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: یک محدودیت وام ویژه دکتری به این صورت است که بخش مهمی از منابع این وام از محل ردیفی که برای همین وام در لایحه بودجه پیش بینی شده، تامین می شود، از آنجا که تخصیص صندوق در سال گذشته تخصیص ۵۲ درصدی بوده است این درصد مشمول وام ویژه دکتری هم می شود.

وی ادامه داد: این موضوع ما را محدود کرده است، امسال هم این وام درحدی است که می توانیم همان مبلغ ۶۰۰ هزارتومان را به دانشجویان ارائه کنیم ولی در حال  رایزنی هستیم اگر سازمان برنامه و بودجه منابع جدیدی در اختیار ما قرار داد، آن را افزایش دهیم.

مطیعی یادآورشد: همچنین یک بخشی از دانشجویان دکتری وام خود را از بانک دریافت می کردند، بانک برای افزایش این وام ۲ موضوع را مد نظر قرار می دهد اول اینکه عنوان می کند، وقتی بانک وام دانشجو را افزایش دهد، سهم صندوق به عنوان سپرده نیز باید افزایش یابد و ما باید این سهم را از محل ردیفی که سازمان برنامه بودجه برای ما تامین می کند تامین کنیم. با توجه به اینکه وام ویژه دکتری  هنوز به مرحله بازپرداخت اقساط نرسیده، از این محل عددی برای تامین منابع این وام نداریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: نکته دوم این است که بانک عنوان می کند من به دانشجویان به اندازه تعرفه ۷۰۰ هزار تومان که با صندوق رفاه تفاهم نامه بسته و ضمانت نامه دریافت کرده ام، وام ارائه می کنم، اگر صندوق منابع را افزایش دهد، دانشجو برای این افزایش باید ضامن جدید معرفی کند که دانشجویان معمولا در معرفی ضامن جدید مشکل دارند. با هم اینها در حال رایزنی هستیم تا گزینه دیگری را جایگزین کنیم.

نظر شما