شناسهٔ خبر: 62990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اثر جدید استاد «منوچهر آشتیانی»: «تاریخ جامعه‌شناسی شناخت» به زودی منتشر می‌شود

کتاب «درآمدی بر تاریخ جامعه‌شناسی شناخت» نوشته «منوچهر آشتیانی» به زودی از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو منتشر می‌شود.

«تاریخ جامعه‌شناسی شناخت» به زودی منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «درآمدی بر تاریخ جامعه‌شناسی شناخت» به قلم «منوچهر آشتیانی» در 274صفحه در آستانه انتشار و عرضه در بازار نشر قرار دارد.

«جامعه‌شناسی شناخت» شاخه جدیدی از دانش جامعه‌شناسی است که در صدوپنجاه سال اخیر، نخست در فرانسه و آلمان و سپس در سایر کشورها در آثار اندیشمندان بزرگی همچون «یروزالم»، «دورکهایم»، «شئلر» و «مانهایم» مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است. اما این بدان معنی نیست که پیش از اینها رابطۀ میان جامعه و اندیشۀ انسان‌ها از دید اندیشمندان و فیلسوفان مغفول مانده است.

استاد منوچهر آشتیانی معرف علم نوپای جامعه‌شناسی شناخت در ایران بوده و چندین اثر در این زمینه از او منتشر شده است. وی در جدیدترین اثر خود یعنی «درآمدی بر تاریخ جامعه‌شناسی شناخت»، سیر تأمل بر رابطه دیالکتیکی میان «هستی و فکر» را از نخستین آغازه‌های تاریخ تفکر بشری از یونان و ایران باستان تا فلسفه مدرن دنبال کرده و این رابطه را در اندیشه متفکران معاصر از «بیکن»، «دکارت» و «کُنت» تا «مارکس»، «هگل»، «شئلر» و «دورکهایم» و سایرین پی گرفته است.

نشر پگاه روزگار نو با توجه به تاریخ و فلسفه رشته‌ها و حوزه‌های علوم، با نگاهی کل‌نگر، علوم انسانی را در بستر تاریخی و در نسبت با سیاست و حل مسائل اجتماعی مورد توجه قرار داده است. جایگاه رشته‌ها در کلیت علوم انسانی، تاریخ شکل‌گیری، پیدایش و تکوین علوم، تأثیر و تأثر متفکرین بر هم، منابع اصلی و مروری، ارتباط میان آن‌ها و تناسب اثر با فضای علمی کشورمان، سیر تولید و عرضه کتاب‌های پگاه روزگار نو را شکل می‌دهد.

کتاب درآمدی بر تاریخ جامعه‌شناسی شناخت در 274 صفحه، به زودی در تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی نشر پگاه روزگار نو در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما