شناسهٔ خبر: 63154 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

برنج یکی از محبوب ترین غلات در حال حاضر در جهان

برنج یکی از محبوب ترین غلات در حال حاضر در جهان

بخشی از آن به دلیل تطبیق پذیری و توانایی رشد در محیط های سخت است. اخیراً، برنج به هدف افسانه ها و باورهای غلط در مورد سلامت آن تبدیل شده است. برای آگاهی از محبوب ترین افسانه های برنج و صحت یا عدم صحت آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

۱. برنج حاوی گلوتن است

برنج معمولاً در سراسر جهان با گلوتن مرتبط است. این قابل درک است زیرا برنج یک کربوهیدرات است و اکثر مردم کربوهیدرات ها را با گلوتن مرتبط می کنند. اما برنج در واقع فاقد گلوتن است. اگر از عدم تحمل گلوتن رنج می برید، مانند بیماری سلیاک، می توانید بدون ترس برنج بخورید.

۲. خوردن برنج باعث چاق شدن شما می شود

این افسانه دلیل بزرگی است که برنج از بسیاری از رژیم های مد جدید از اواخر سال حذف شده است، به ویژه رژیم هایی که ادعا می کنند کم کربوهیدرات هستند. خرید انواع برنج ایرانی در واقع یک افزودنی عالی برای هر رژیم غذایی، از جمله رژیم های لاغری است. دانه محبوب هضم ساده، فاقد کلسترول و کم چربی است. هر چند برنج حاوی کربوهیدرات است و به عنوان بخشی از رژیم کتو کار نمی کند.

۳. برنج فاقد پروتئین است

در واقع برنج مملو از پروتئین است. یک فنجان برنج دارای ۳۰۴ گرم پروتئین است و این ماده مغذی را به دومین مقدار برنج فراوان تبدیل می کند.

۴. برنج نمک زیادی دارد

برنج اصلاً سدیم بالایی ندارد. این افسانه احتمالاً از این واقعیت ناشی می شود که برنج اغلب با غذاهای پر از سدیم و چاشنی ها مانند سس سویا و سس ترایاکی جفت می شود.

۵- خوردن برنج به وقت شام باعث می شود وزن خود را افزایش دهید

هضم برنج برای بدن بسیار آسان است که می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. خوردن برنج حساسیت به لپتین را افزایش می دهد. لپتین ترکیبی است که توسط بافت چربی ایجاد می شود و نحوه ذخیره چربی در بدن را مدیریت می کند.

۶. هضم برنج سخت است

در واقع برنج به عنوان یک پروبیوتیک در نظر گرفته می شود که باعث بهبود محیط روده می شود و به آن در پرورش باکتری های خوب کمک می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما