شناسهٔ خبر: 63204 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با معرفی «تبعید» و «آغاز»؛ تکلیف کوزوو و گرجستان هم برای اسکار ۲۰۲۱ روشن شد

۲ کشور کوزوو و گرجستان نیز فیلم‌های منتخب شان را برای شرکت در بخش رقابت بهترین فیلم بین‌المللی معرفی کردند.

تکلیف کوزوو و گرجستان هم برای اسکار ۲۰۲۱ روشن شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کوزوو با انتخاب «تبعید» ساخته وایسار مورینا وارد رقابت اسکار شد. برای شرکت در نود و سومین دوره اسکار گرجستان نیز فیلم «آغاز» ساخته دیا کولومبگاشویلی را انتخاب کرد.

پیش از این بوتان، تایوان، اوکراین، بوسنی، ساعل عاج، لوکزامبورگ، لهستان و سوییس نیز نمایندگان خود را برای اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده بودند.

«تبعید» نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد و در برلیناله نیز در بخش پانوراما به نمایش درآمد. این فیلم موفق به کسب قلب سارایوو که برترین جایزه جشنواره فیلم سارایوو است شده است.

«تبعید» درباره مهاجری کوزویی است که در آلمان زندگی می‌کند و خود را با آزار و اذیت مبتنی بر بیگانه‌ستیزی در این کشور روبه‌رو می‌بیند.

هیات انتخاب فیلم کوزوو اعلام کرد: از نظر ما این فیلم صدایی جهانی دارد و بیانگر زندگی همه آنهایی است که سرزمین مادری خود را ترک می‌کنند و راهی شهرهایی می‌شوند که هرگز خانه آنها نمی‌شود.

«تبعید» محصول مشترک آلمان، کوزوو و بلژیک و دومین فیلم این کارگردان است که از سوی کوزوو به اسکار معرفی می‌شود.

«آغاز» فیلم منتخب گرجستان برای اسکار، اولین تجربه بلند کولومبگاشویلی است که موفق شد جوایز مهم جشنواره فیلم سن سباستین امسال را از آن خود کند و به عنوان برترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن و فیلمنامه جایزه ببرد. این فیلم همچنین جایزه فیپرشی منتقدان جشنواره فیلم تورنتو را هم برد و هم به عنوان فیلمی از جشنواره کن و نیز جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد. این فیلم در برنامه‌ای که جشنواره کن به صورت نمادین در همین ماه (اکتبر) برگزار می‌کند، یکی از چهار فیلمی است که به نمایش درمی‌آید.

«آغاز» در یک شهر کوچک خواب‌آلوده گرجستان می‌گذرد. در شهری از یک اقلیت مذهبی که با حمله گروه‌های افراطی روبه رو می‌شود.

سوییس با فیلم «خواهر کوچک من» ساخته استفانی شوآت و ورونیک ریموند، لهستان با فیلم «دیگر هرگز دوباره برف نمی‌بارد» ساخته مالگورزاتا سوموسکا و میشل انگلرت نیز در فهرست فیلم‌های رقیب برای بهترین فیلم بین‌المللی اسکار هستند.

نود و سومین دوره اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

نظر شما