شناسهٔ خبر: 63206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز چاپ کتاب‌های مجموعه «معنا-زندگی»

چاپ عناوین مجموعه «معنا-زندگی» با انتشار ترجمه دو کتاب «معنای زندگی» از آلن دو باتن و «رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ونقص» از پل دولان توسط نشر لگا آغاز شد.

آغاز چاپ کتاب‌های مجموعه «معنا-زندگی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر لگا چاپ مجموعه‌ای تحت عنوان «معنا _ زندگی» را آغاز کرده که دربرگیرنده عناوینی با ایده عمق‌بخشی به زندگی، پرداختن به معنا، اهمیت زندگی، و واکاوی پیرامون روابط انسانی است و به‌تازگی ۲ عنوان ابتدایی آن چاپ شده‌اند.

اولین‌کتاب این‌مجموعه، «رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص» نوشته پل دولان است که با ترجمه مرتضی براتی چاپ شده است. داستان‌های بی‌شماری درباره چگونه‌زیستن وجود دارد که انتظار بلندپروازی و جاه‌طلبی را در انسان قوت می‌بخشد؛ چنان‌که عشق پایدار پیدا شود و سلامتی ارج نهاده شود. این روایت‌ها هم می‌توانند زندگی را به‌سوی امنیت و شادی سوق دهند، هم دام و تله باشند.

پرفسور پل دولان، نویسنده کتاب‌های حوزه خوشبختی، در «رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ونقص» بر آن بوده تا با شواهد بسیاری که به دست می‌دهد، افسانه‌های متداول و مرسوم درباره سرچشمه‌های خوشبختی را در هم بشکند و نشان دهد مسیرهای غیرمنتظره بسیاری برای حصول خوشبختی پایدار وجود دارد. بعضی از این مسیرها شامل کسب تحصیلات عالی، ازدواج نکردن و نیز پاداش دادن به فعالیت‌هایی است که ریشه در خودخواهی بشر دارند. با رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ونقص، سلوک به‌سوی آن زندگی حقیقی، ارزش زیستن را افزون می‌کند.

پل دولان، کارشناس بین‌المللی حوزه خوشبختی، رفتار و سیاست عمومی است که آثار متعددی در این‌زمینه نوشته و در حال حاضر، استاد علوم رفتاری کالج اقتصاد لندن است.

این‌کتاب با ۲۸۸ صفحه و قیمت ۵۳ هزار تومان چاپ شده است.

دومین کتاب مجموعه «معنا-زندگی»، ترجمه جدید «معنای زندگی» نوشته آلن دوباتن است که با ترجمه محمد کریمی ارائه شده است. این‌کتاب که یکی از عناوین مدرسه زندگی آلن دوباتن است و پیش‌تر با ترجمه‌های دیگری ارائه شده، طیفی از انتخاب‌ها را پیش روی مخاطبش قرار می‌دهد تا بتواند یکی از آن‌ها را که پذیرفتنی‌تر است، انتخاب کند.

دوباتن در این‌کتاب درباره ۸ فعالیت معنادار مهم بحث کرده که عبارت‌اند از: عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه. هدف نویسنده از طرح این‌فعالیت‌ها، بیشتر بازخوانی و تبیین برخی از انتخاب‌های آشناست تا کشف منابع کاملا جدید معنا. دوباتن معتقد است انتخاب‌ها، جهت‌گیری‌ها را نشان خواهند داد و ما را به یافتن اولویت‌های خود توانمند می‌کنند و یا اگر انتخابی خلاف خواسته‌های ما باشد، می‌­توانیم هدف دیگری را جایگزینش کنیم.

این‌کتاب هم با ۱۲۵ صفحه و قیمت ۲۷ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«ازدواج‌شناسی: علم و هنر باهم ماندن» نوشته بِلیندا لاسکُمب و «فهم زندگی» نوشته آلفرد آدلر هر دو با ترجمه زهرا آزادفر دو کتاب جدیدی هستند که بناست در قالب مجموعه «معنا-زندگی» چاپ شوند.

نظر شما