شناسهٔ خبر: 63226 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان «رؤیا و رؤیا» از اصغر الهی منتشر می‌شود

«رؤیا و رؤیا» اثر زنده‌یاد اصغر الهی، رمان نویس و روانپزشک به‌زودی توسط نشر افکار منتشر می‌شود.

رمان «رؤیا و رؤیا» از اصغر الهی منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رمان «رؤیا و رؤیا» اثر زنده‌یاد اصغر الهی داستان‌نویس و استاد روان‌پزشکی دانشگاه تهران، توسط نشر افکار منتشر می‌شود. این اثر داستانی، در قالب سه کتاب که به ترتیب ۱۸، ۲۳ و ۱۱ بخش دارند، نوشته شده است.

اصغر الهی (۱۳۲۳ – ۱۳۹۱) که مدرک دکترای تخصصی روان‌پزشکی را از دانشگاه تهران دریافت کرده و به‌عنوان دانشیار روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس می‌کرد، علاوه بر سردبیری مجله «بازتاب روان‌شناسی» در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، به ادبیات داستانی توجه جدی نشان داد و نخستین داستان‌های کوتاهش در دهه چهل منتشر شدند.

این‌نویسنده با تکیه بر دانش روان‌شناختی خود و نیز تجارب سیاسی دوران جوانی، رمان‌های متعددی چون «سالمرگی»، «مادرم بی‌بی‌جان» و «رؤیا و رؤیا»؛ مجموعه‌داستان‌های «بازی»، «قصه‌های پاییزی»، «دیگر سیاوشی نمانده» و «حکایت عشق و عاشقی ما»؛ و نیز نمایشنامه «قالیباف» را به نگارش درآورد. از میان آثار او رمان «سالمرگی» در سال ۱۳۸۶ برنده دوره هفتم جایزه داستانی گلشیری شد.

الهی در ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ در تهران گذشت و از او آثار متعددی به جا مانده که هنوز منتشر نشده‌اند؛ از جمله رمان «رؤیا و رؤیا» که بناست به‌زودی توسط نشر افکار منتشر شود.

نظر شما