شناسهٔ خبر: 63506 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در پی درگذشت فیرحی و عالمی؛ رئیس فرهنگستان علوم دو پیام تسلیت صادر کرد

رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم در پی درگذشت حجت الاسلام داوود فیرحی و روح الله عالمی دو پیام تسلیت صادر کرد.

رئیس فرهنگستان علوم دو پیام تسلیت صادر کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا داوری اردکانی،  رئیس فرهنگستان علوم در پی درگذشت حجت الاسلام داوود فیرحی و روح الله عالمی دو پیام تسلیت صادر کرد؛

هوالباقی

درگذشت استاد گرانمایه و محقق فرزانه آقای دکتر داود فیرحی ضایعه ای بزرگ برای اهل دانش و دانشگاه و به خصوص دانش سیاسی و تاریخ معاصر ایران است. او که در مدتی قریب به ٢٠ سال، آثار تحقیقی خوب نوشت، در این سال ها به اوج پختگی فکری و علمی رسیده بود و شاگردان و همکاران و خوانندگان آثارش چشم به راه نوشته های تازه اش بودند، اما تیر بی رحم اجل بی هنگام او را نشانه گرفت و فضای دانش را از برکت وجودش محروم کرد. رحمت خدا بر او باد که فضائل علمی و عملی را جمع کرده بود و به همین جهت نام و یادش ماندگار خواهد شد. 

این ضایعه را به خانواده و بازماندگان گرامی اش و به همه دانشگاهیان و اهل فضل و کتاب به خصوص به همکاران عزیزم در فرهنگستان علوم تسلیت عرض می کنم.

رضا داوری اردکانی

هوالباقی

درگذشت دوست و همکار بسیار عزیز و استاد گرانمایه آقای دکتر روح الله عالمی را به خانواده و بازماندگان گرامی اش و به دانشمندان و دانشگاهیان و مخصوصا به همکارانم در گروه آموزشی فلسفه دانشگاه تهران تسلیت می گویم. 

شنیدن خبر درگذشت دکتر عالمی برای من بسیار سخت و دردناک بود و احساس کردم در این عزایی که دارد هر روزی و همه جایی می شود کم کم همه به تسلا نیاز پیدا می کنند و من نیز یکی از آن نیازمندانم. در خانه کهنسالی نشستن و هر روز خبر مرگ عزیزی را شنیدن، زندگی نیست؛ بلا و مصیبت است. ولی چه می توان کرد جز آنکه درخواست کنیم که خداوند دکتر عالمی را رحمت فرماید که او مرد علم و عمل و تحقیق و مدیریت و دقت نظر و پایبندی به اخلاق و وفا و وفاداری و جوانمردی بود. روانش شاد و یادش گرامی باد.

رضا داوری اردکانی

نظر شما