شناسهٔ خبر: 63558 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دویست وهفتادمین شماره نشریه «اکو آو اسلام» منتشر شد؛ تحلیل و بررسی موضوع «حرمت اهانت به مقدسات ادیان»

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، شماره ۲۷۰ نشریه فرهنگی، تحلیلی- خبری "اکو آو اسلام" به زبان انگلیسی را ویژه تحلیل و بررسی موضوع «حرمت اهانت به مقدسات ادیان» منتشر کرد.

 تحلیل و بررسی موضوع «حرمت اهانت به مقدسات ادیان»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، شماره ۲۷۰ نشریه فرهنگی، تحلیلی- خبری "اکو آو اسلام" به زبان انگلیسی را ویژه تحلیل و بررسی موضوع "حرمت اهانت به مقدسات ادیان" و با رویکرد پاسخ به موضع‌گیری جانبدارانه رئیس جمهور فرانسه "امانوئل ماکرون" در حمایت از حرکت هتاکانه و مذبوحانه نشریه "شارلی ابدو" تهیه، تدوین و منتشر نموده است.

سرمقاله این شماره از نشریه اکو آو اسلام به قلم مدیر مسئول، به بررسی ابعاد مختلف توهین به مقدسات دینی به خصوص مقدسات دین اسلام از طریق ذکر آیات مرتبط با این پدیده موهن پرداخته است.

مقاله دوم این شماره از مجله ضمن ارائه گزارش خلاصه‌ای از آنچه منجر به شعله ور شدن آتش خشم مسلمانان در سراسر جهان شده است، اقدام به انعکاس واکنش‌های مهمترین شخصیت‌های دینی و سیاسی مسلمان ایران و جهان به این اقدام قبیح نشریه فرانسوی و در پی آن توهین رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان نموده است.

نشریه اکو آو اسلام در سومین مطلب خود در این ویژه نامه در محکومیت توهین به ذات اقدس پیامبر گرامی اسلام، بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌ها در این خصوص را به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر نموده است.

در مطلب بعدی نشریه، یک مقاله علمی، تاریخی و تحلیلی درباره قوانین توهین به پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت و دوران صدر اسلام و نحوه برخورد و واکنش پیامبر اکرم و یاران و نزدیکان ایشان به این قبیل برخوردها درج شده است.

پنجمین مقاله این نشریه به قلم نویسنده عرب زبان فادی الحسینی به بررسی و واکاوی تأثیر کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو بر افکار عمومی مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان پرداخته و اثرات اجتماعی این اقدام شنیع را برشمرده است.

مطلب بعدی این شماره، گزارشی از مصاحبه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، نیکخواه قمی، با اسقف مالوف از برجسته‌ترین مقامات دینی کلیسای یونان در خصوص بررسی تبعات توهین به مقدسات دینی و مشاهده دست‌های پشت پرده صهیونیست‌ها در این واقعه است.

محمد جعفر صانعی خرم رودی اندیشمند حوزه و دانشگاه در هفتمین مطلب این شماره از نشریه اکو او اسلام سعی کرده است تا دلایل توهین رژیم‌های سکولار به ارزشهای اسلامی را واکاوی نماید. در نهمین مطلب نشریه، مقاله‌ای می‌خوانیم به قلم مجتبی مهدی پسند با عنوان اسلام؛ آزادی بیان و فرهنگ غربی. آخرین مطلب این شماره نیز مقاله‌ای است به قلم محسن اسدی موحد کارشناس ارشد مسائل حقوق بین‌الملل درباره توهین به مقدسات از دید قوانین بین‌المللی.

نظر شما