شناسهٔ خبر: 63658 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چین در دقیقه ۹۰ با «پرش» به اسکار رفت

درامی درباره والیبال با عنوان «پرش» از سوی چین برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

چین در دقیقه ۹۰ با «پرش» به اسکار رفت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  چین امروز پنج‌شنبه اعلام کرد فیلم «پرش» ساخته پیتر چان کارگردان هنگ‌کنگی را برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم انتخاب کرده است.

این فیلم تصویرگر داستانی واقعی از تیم ملی والیبال زنان چین و روایت‌گر تلاش‌های آنها در طول دهه‌ها؛ از قهرمانی در مسابقات جهانی ۱۹۸۱ تا پیروزی در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ است.

گونگ لی بازیگر این درام زندگینامه‌ای است و در نقش لانگ پینگ مربی افسانه‌ای این تیم ظاهر شده است. وی که اکنون نزدیک ۶۰ سال دارد همچنان سرمربی این تیم است. هوآنگ بو بازیگر «جزیره» دیگر بازیگر این فیلم است.

قابل توجه اینکه این فیلم را شرکت هنگ‌کنگی «جوجو هویی» تولید کرده است و این همان کمپانی است که فیلم «روزهای بهتر» نماینده هنگ‌کنگ در اسکار امسال را ساخته است. این یک شانس نادر برای این کمپانی است که بتواند نامش در فهرست نامزدها دو بار تکرار شود.

«پرش» هفته پیش به عنوان برنده جایزه خروس طلایی بهترین فیلم بلند از جوایز دولت چین انتخاب شد. این فیلم قرار بود سال پیش در تعطیلات سال نوی چینی راهی سینماها شود اما با شیوع کرونا اکران آن به تعویق افتاد و در نهایت ۲۵ سپتامبر که روز ملی چین بود راهی سینما شد و ۱۲۷ میلیون دلار فروخت.

چان کارگردانی متولد هنگ‌کنگ، ۵۸ ساله و از معدود کارگردان‌هایی است که جوایز برتر سینماهای چین، تایوان و هنگ‌کنگ را دریافت کرده است. او برنده جایزه بهترین فیلم بلند و بهترین کارگردان در جوایز خروس‌های طلایی چین برای «پرش» در سال ۲۰۲۰ و «رویاهای آمریکایی در چین» در سال ۲۰۱۳ شد. در جوایز هنگ‌کنگ هم دو جایزه برای «رفقا: تقریباً یک داستان عاشقانه» در سال ۱۹۹۹ و «جنگ سالاران» در سال ۲۰۰۸ برد. در جوایز اسب طلای تایپه نیز وی برای «رفقا» در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه بهترین فیلم شد و جایزه بهترین کارگردانی را برای «شاید عشق» در سال ۲۰۰۶ و «جنگ سالاران» در سال ۲۰۰۸ کسب کرد.

پیشتر احتمال می‌رفت چین با حماسه میهنی «هشتصد» راهی اسکار شود که به پرفروش‌ترین فیلم سینماهای این کشور و جهان در سال ۲۰۲۰ بدل شد.

تایوان نیز اواخر سپتامبر اعلام کرد با درام خانوادگی «یک خورشید» به اسکار می‌رود.

مهلت معرفی نمایندگان کشورها برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار یکم دسامبر به پایان رسید.

نظر شما