شناسهٔ خبر: 63662 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آیا به فروشندگان آنلاین تجهیزات پزشکی اعتباری هست؟

آیا به فروشندگان آنلاین تجهیزات پزشکی اعتباری هست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رفتن به سوی زندگی دیجیتال، این امکان برای ما فراهم شده که در عرض چند دقیقه محصول موردنظر خودمان را در فروشگاه‌های آنلاین جستجو کنیم و در تعداد دلخواه سفارش دهیم. امروزه به تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در سطح وب افزوده می‌شود و یکی از این فروشگاه‌ها، سایت‌های عرضه ابزارهای بیمارستانی و پزشکی است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان به یک فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین اعتماد کرد؟

داشتن نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیک، یا ای‌نماد، معیار معتبری در سنجش اعتبار سایت است چرا که فروشگاه‌های اینترنتی برای اخذ آن، مراحل خاصی را طی می‌کنند. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی تعلق می‌گیرد که کسب و کار آن‌ها از سوی سیستم‌های دولتی به تایید رسیده باشد. برای بررسی صحت نماد الکترونیک، روی لوگوی نماد کلیک کنید، یک پاپ‌آپ حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده می‌شود. این نماد معمولا در صفحه اصلی و در پایین صفحه  قرار دارد.

راه دیگر ارزیابی آن، رفتن به سایت enamad.ir است که با کلیک بر روی استعلام و وارد کردن دامنه، اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایش داده می‌شود.

دارا بودن گواهی SSL وب‌سایت

در سایت‌های امن، در گوشه نوار آدرس، یک آیکون قفل کوچک قرار دارد. این قفل بیانگر این است که سایت، سیستم محافظت از حریم خصوصی(SSL) را نصب کرده است. وب‌سایت‌های امن، اطلاعاتی مانند رمز عبور و اطلاعات مالی را به صورت کاملاً ایمن انتقال می‌دهند. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه در نوار آدرس، HTTPS را مشاهده ‌کنید.  

اطمینان از صحت آدرس و شماره تلفن فروشگاه

از صحت آدرس شعبه‌های فروشگاه، تلفن‌های تماس و راه‌های ارتباطی فروشگاه اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از صحت آدرسی که در سایت  enamad.irدرج شده است، آن را در اپلیکیشن‌های مسیریابی مانندgoogle map  جست‌وجو کنید.

دارا بودن گارانتی کالا

دارا بودن گارانتی نیز یکی از موارد اطمینان بخش است. در صفحه محصول به دنبال اطلاعات گارانتی بگردید یا از پشتیبانی سایت در این مورد کمک بگیرید. باید مطمئن شوید که آیا کالاها با گارانتی رسمی به مشتری‌ها ارائه می‌شوند یا خیر؟ دارا بودن گارانتی معتبر و رسمی، اعتبار فروشنده را تا حدودی تضمین می‌کند و همین طور از اصل بودن کالا اطمینان میدهد و راه تقلب را می‌بندد.

بررسی روش‌های پرداخت

روش دیگر برای اطمینان از معتبر بودن سایت این است که سایت روش‌های پرداخت متنوعی پیش‌روی شما قرار می‌دهد و از درگاه‌های بانکی معتبر برای پرداخت وجه استفاده می‌کند. دقت داشته باشید وقتی به صفحه پرداخت بانک متصل می‌شوید، به نوار آدرس بالا توجه کنید تا آدرس اصلی بانک در آن نوشته شده باشد، نه آدرس دیگری و نیز علامت Https به رنگ قرمز نباشد.

بررسی پاسخگویی

تماس تلفنی برقرار کنید و نحوه پاسخگویی به تلفن را بررسی کنید که آیا به سرعت به تلفن پاسخ داده می‌شود یا نه؟ نحوه پاسخگویی چگونه است؟ آیا با صبر و حوصله به سوالات شما جواب داده می‌شود یا نه؟ آیا سایت پشتیبان آنلاین دارد؟ آیا پاسخ سوالات شما به خوبی و بدون پیچیدگی جواب داده می‌شوند؟

به طرز گفتگوی پشتیبان سایت دقت کنید؛ اگر با حوصله به سوالات شما جواب داد و اطلاعات کافی به همراه جزئیات در اختیار شما قرار داد، می‌توانید تا حدی آسوده‌خاطر شوید.

بررسی به روز بودن محتوای داخل سایت

به تاریخ مقالات و درج محصولات سایت دقت کنید، اگر قصد خرید کالایی را داشتید، حتماً به تاریخ درج آن محصول دقت کنید.

.

شبکه‌های اجتماعی

فروشگاه‌های اینترنتی که شبکه‌های اجتماعی پویایی دارند، بیشتر قابل اعتمادند. فعال بودن کارآفرینان در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم معتبر بودن سایت است.

ضمانت بازگشت محصول

ضمانت بازگشت محصول نیز یکی از مواردی است که در صورت وجود در سایت، می‌توان تا حدی به آن اطمینان کرد.

داشتن نظرات خریداران

در پایین صفحه محصول موردنظر، نظرات افرادی که خرید کرده‌اند را بخوانید. این می‌تواند به شما در انتخاب محصول کمک کند.

نکات مهم در خرید اینترنتی

  1. اگر هنگام خرید اینترنتی علامت  ” https ” به رنگ قرمز است. نباید از این سایت خریدی انجام دهید زیرا این علامت ناامن بودن درگاه خرید است.
  2.  برای خرید از سیستم شخصی خود استفاده کنید، نه گوشی یا لپ‌تاپ دیگران یا کافی نت، چرا که شما اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب خود را وارد می‌کنید و ممکن است این اطلاعات در آن سیستم ذخیره شده و حساب شما هک شود.
  3. پس از تکمیل خرید و انتقال به درگاههای الکترونیک انتقال، بررسی کنید که آدرس درگاه انتقالی  با آدرس اصلی بانک یکسان باشد و علامت https قرمز رنگ نباشد.

برچسب‌ها:

نظر شما