شناسهٔ خبر: 63776 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو جایزه به جایزه کتاب بریتانیا اضافه شد/بهترین طراح و بهترین کتاب سال

جایزه کتاب بریتانیا که پیش از این به جایزه کتاب ملی بریتانیا شهرت داشت، برای نخستین بار در سال 1990 تاسیس شد تا از بهترین نویسندگان و کتاب های بریتانیا تقدیر شود.

دو جایزه به جایزه کتاب بریتانیا اضافه شد/بهترین طراح و بهترین کتاب سال

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  جایزه کتاب بریتانیا که پیش از این به جایزه کتاب ملی بریتانیا شهرت داشت، برای نخستین بار در سال 1990 تاسیس شد تا از بهترین نویسندگان و کتاب‌های بریتانیا تقدیر شود. این جایزه از سال 2005 تا به حال به معرفی بهترین انتشارات و کتابفروشی‌های کشور نیز می پردازد.  
 
در سال 2005 جایزه کتاب بریتانیا تحت عنوان جایزه صنعت کتاب بریتانیا به ناشران و کتابفروشان برتر اهدا می شد، اما مسئولان تصمیم گرفتند نام این جایزه را به جایزه کتاب بریتانیا تغییر دهند. مسئولان این جایزه به تازگی اعلام کردند که در سال 2021 دو حوزه جدید به جوایز اضافه خواهد شد و تعداد حوزه‌های این جایزه به 28 خواهد رسید.
 
طبق اعلام مسئولان جایزه کتاب بریتانیا در سال جدید دو جایزه جدید تحت عناوین «بهترین طراح سال» و «کتاب سال: صفحه‌گردان» (کتاب خیلی جذاب) به این رویداد ادبی اضافه خواهند شد که قرار است اسامی داوران در 29 ژانویه سال جدید میلادی اعلام شود. بر اساس این گزارش گفته شده که نامزدهای نهایی جایزه در سال جدید میلادی 19 مارس و برندگان نیز در مراسم مجازی به تاریخ 13 ماه می اعلام خواهند شد.
 
به گفته مسئولان بوکسلر برگزارکننده اصلی این جایزه قرار است جایزه حوزه بهترین انتشارات مستقل و بهترین کتابفروشی در تاریخ 17 و 19 فوریه به صورت جداگانه اعلام شود.

نظر شما