شناسهٔ خبر: 63867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم‌نامه ناتمام چارلی چاپلین در کتاب سندیکای شهر بولونیا

سندیکای بولونیا که سابق بر این بخشی از فدراسیون فیلم کشور ایتالیا بود، اعلام کرده است در کتابی آخرین فیلم‌نامه چارلی چاپلین به نام «وسواس» را منتشر می‌کند.

فیلم‌نامه ناتمام چارلی چاپلین در کتاب سندیکای شهر بولونیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سندیکای بولونیا که سابق بر این بخشی از فدراسیون فیلم کشور ایتالیا بود، اعلام کرده است در کتابی آخرین فیلم‌نامه چارلی چاپلین به نام «وسواس» را منتشر می‌کند. سندیکای بولونیا در حقیقت آرشیو فیلم‌های سینمایی کشور ایتالیا است که در سال 1962 تاسیس شد. این آرشیو قبلاً با اتحادیه فیلم‌سازان این کشور همکاری مستقیم داشت.
 
طبق اطلاعاتی که این سندیکا منتشر کرده است، چارلی چاپلین در روز کریسمس سال 1977 در سن 88 سالگی از دنیا رفت و قبل از مرگش روی فیلم‌نامه‌ای به نام «وسواس» کار می‌کرد که ماجرای زنی جوان به نام «سرافا» که مانند فرشتگان دارای بال است.  
 
سندیکای ایتالیایی بولونیا که گفته می‌شود بسیاری از آثار مکتوب چارلی چاپلین را نگهداری می‌کند، پیش از این کتاب‌ها و آثار کمیابی از چاپلین منتشر کرده بود  است. «جیانلوکا فارینلی» رئیس این سندیکا ضمن اعلام خبر انتشار کتاب از چاپ آثار دیگری از چارلی چاپلین در آینده‌ای نزدیک می‌گوید. وی گفت: تمامی آثار چاپلین دارای ارزش هنری هستند و باید در معرض عموم قرار بگیرند.
 
به گفته فارینلی چاپلین می‌خواست در پروژه آخر خود از دخترش ویکتوریا برای نقش اول استفاده کند. چاپلین ایده ساخت فیلم مذکور را بین سال‌های 1968 تا 1969 میلادی مطرح کرده بود و در این زمان 80 سال داشت ولی ظاهراً مشکلات مالی اجازه پیشرفت پروژه را نداده بود.
 
در سال 2014 سندیکای آرشیو فیلم بولونیا رمانی به نام «چراغ‌های جلوی صحنه» را منتشر کرده بود که این رمان درباره فیلم لایم لایت یا «روشنی‌های صحنه» نوشته شده بود که در سال 1952 توسط چاپلین به روی صحنه رفت. این رمان در واقع شرح زندگی چاپلین نوشته دیوید رابینسون منتقد مشهور سینما بود.

واژه لایم‌لایت یا نور کلسیومی به نوعی از نورپردازی بر روی صحنه‌های نمایش اشاره دارد. گرچه داستان این فیلم در لندن می‌گذرد اما تمامی صحنه‌های فیلم در هالیوود و بیشتر آن در استودیوهای چاپلین فیلم‌برداری شده‌است. خیابانی که کالورو در آن زندگی می‌کند در استودیوهای پارامونت فیلم‌برداری شده است.
 
در زمان اکران این فیلم، ایالات متحده از ورود چارلی چاپلین به خاک آمریکا به این اتهام که وی هوادار کمونیسم است ممانعت به عمل آورد و بسیاری از سینماهای آمریکا از پخش این فیلم خودداری کردند. در سال ۱۹۷۲ این فیلم در سراسر ایالات متحده اکران شد و به دریافت جوایز آکادمی نائل شد.

نظر شما