شناسهٔ خبر: 64087 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

دستگاه کنترل دسترسی و کاربرد های آن در شرکت ها و سازمان ها

دستگاه کنترل دسترسی و کاربرد های آن در شرکت ها و سازمان ها

1.دستگاه کنترل دسترسی چیست؟

به نقل از گروه فنی و مهندسی تیک تاک زیر مجموعه  سامانه های هوشمند پارس دستگاه کنترل دسترسی دستگاهی جهت کنترل ورود و خروج افراد به داخل محوطه و یا اتاقی خاص می باشد.

این دستگاه ها در ورودی و خروجی درب ها نصب می شوند و افراد جهت وارد شدن و عبور از درب  باید اقدام به تایید هویت خود از طریق تشخیص چهره – اثرلنگشت و یا کارت و رمز نماید.

قفل برقی درب جهت استفاده از دستگاه کنترل دسترسی

دستگاه  کنترل دسترسی جهت استفاده در سازمان ها و کنترل درب باید به قفل برقی درب متصل باشد

بسته به نوع درب قفل های مختلفی امکان نصب بر روی درب را دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

شاسی خروج جهت خارج شدن از درب

معمولا از دستگاه کنترل دسترسی جهت وارد شدن استفاده می شود و برای خارج شدن از درب نیاز چندانی به کنترل هویت فرد نمی باشد از این بابت می توان از همان دستگیره درب و یا با استفاده از شاسی خروج که به آن EXIT BUTTON  و یا کلید خروج نیز گفته میشود  در درب هایی که دستگیره ندارند استفاده نمود.

1.   درباز کن هوشمند چیست؟


جهت هوشمند سازی ساختمان ها و کنترل هوشمند تردد و همچنین عدم استفاده از کلید های مکانیکی می توان از دستگاه در باز کن اثرانگشتی استفاده نمود.این دستگاه همانطور که مشخص است ورود افراد را از طریق اثر انگشت امکان پذیر می سازد و مانع وارد شدن افراد متفرقه که اثرانگشت آنها بر روی سیستم تعرف نشده است می گردد

1.   قیمت دستگاه کنترل دسترسی

قیمت دستگاه کنترل دسترسی بستگی به امکانات - نوع دستگاه و همچنین برند دستگاه دارد و قیمت های متفاوتی دارد شما مشتریان گرامی میتوانید جهت دریافت قیمت به روز دستگاه ها و همچنین مشاهده محصولات از طریق سایت گروه فنی و مهندس تیک تاک اقدام نمایید

.

طریقه نصب دستگاه اکسس کنترل

یکی از سوالاتی که اغلب مشتریان دارند طریقه نصب دستگاه اکسس کنترل می‌باشد این نکته را باید ذکر کنیم که نصب خود دستگاه اکسس کنترل زیاد سخت نمی باشد و از طریق پایه نگهدارنده دیواری دستگاه قابل نصب بر روی دیوارمی باشد.

نکته مهم برای نصب دستگاه اکسس کنترل نصب صحیح قفل برقی بر روی درب می باشد.

نصب دستگاه اکسس کنترل برای درب های اتوماتیک بسیار ساده می باشد و کافی است دو سیم مربوط به فرمان رله دستگاه به اپراتور درب اتوماتیک متصل شود .اما در درب هایی که قفل برقی بر روی آنها نصب نیست می بایست ابتدا قفل برقی مناسب با درب را نصب نمود.

2.   انواع قفل برقی درب

قفل های برقی درب در أنواع مختلفی موجود می باشد که پر کاربرد ترین آنها را در ادامه توضیح می دهیم .

1.قفل برقی مقابل یا قفل مقابل برقی

قفل مقابل برقی یکی از پرکاربرترین قفل های برقی در استفاده از دستگاه های اکسس کنترل می باشد و قابلیت نصب بر روی درب های چوبی و ضد سرقت را دارد و از طریق دو رشته سیم به دستگاه کنترل دسترسی متصل می شود

نصب قفل مقابل برقی به چه صورت می باشد؟

برای نصب قفل برقی می بایست ابتدا مکان دقیق و استاندارد قفل را بر روی چهار چوب مشخص نمیاییم و بعد اقدام به نصب قفل بر روی چهار چوب نماییم. به دلیل اینکه قفل برقی مقابل به صورت توکار می باشد باید با استفاده از فرز به اندازه موتور قفل برروی چهار چوب برش ایجاد نماییم و قفل را داخل چهار چوب نصب کنیم و سپس سیم های اکسس کنترل را به آن متصل کنیم.

قفل برقی مگنت یا قفل مغناطیسی این قفل نسبت به قفل مقابل برقی مصرف کمتری دارد اما جهت بالا بردن امنیت درب و همچنین جهت استفاده بر روی درب هایی که امکان استفاده از قفل مقابل برقی را ندارند مانند : درب های شیشه ای و فلزی مناسب است.قفل برقی مگنتی به صورت روکار می باشد و بسته به نوع درب روش های نصب متفاوتی نیز دارد.

2.قفل برقی شفتی

قفل شفتی به صورت توکار می باشد و مانند قفل مقابل برقی داخل چهار چوب نصب می شود با این تفاوت که این قفل از نظر امنیت بسیار قوی تر از قفل مقابل می باشد و تحمل فشار تا ۵۰۰ کیلو گرم را نیز دارد و به صورت NC می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما