شناسهٔ خبر: 64173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در راستای کاهش جعل مدرک؛ الکترونیکی شدن مدارک دانش آموختگان ۸۰ دانشگاه کلید خورد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به ۸۰ دانشگاه که خود مدارک فارغ التحصیلان را صادر می کنند اعلام شده که برای الکترونیکی شدن مدارک وارد سیستم (سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ) شوند.

الکترونیکی شدن مدارک دانش آموختگان ۸۰ دانشگاه کلید خورد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن مدارک دانشگاهی گفت: مدارک فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها که توسط سازمان امور دانشجویان پیگیری می‌شد، همه به «کیوآرکد» مجهز شده و با همان کد می‌شود مدرک دانش آموختگان را جستجو کرد و به اصالت مدرک و محتوای آن آگاهی یافت.

وی ادامه داد: به ۸۰ دانشگاهی هم که خود مدارک فارغ التحصیلان را صادر می‌کنند اعلام شده که وارد این سیستم (سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان) شوند که به تدریج در حال وارد شدن هستند، دانشگاه‌ها هر مدرکی که صادر می‌کنند براساس «کیوآرکدی» است که از سیستم مرکزی دریافت کرده‌اند و در دانشنامه‌ها پیش بینی می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در واقع در این روش، مدارک دانش آموختگان توسط دانشگاه‌ها در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگذاری شده و پس از بررسی نحوه ورود متقاضی به آموزش عالی و نمرات و سنوات تحصیلی، با اختصاص کد کیوآر، دانشنامه ارسالی تأیید می‌شود.

وی ادامه داد: پس از ورود مدارک دانشگاه‌ها به سیستم مرکزی به تدریج به مدارکی که قبلاً صادر شده باز می‌گردیم و آن مدارک کم کم روی سیستم بارگزاری می‌شود تا مدارکی که چندین سال پیش صادر شده در سیستم قابل دسترسی باشد.

صدیقی ادامه داد: فکر می‌کنم با توجه با این امکانی که برای دستگاه‌ها و نهادها که می‌خواهند از خدمت افراد استفاده کنند فراهم شده است، مشکلی دیگر وجود ندارد که از این طریق به مدارک صادره مطمئن شده و با آرامش خاطر از این مدرک استفاده کنند و دیگر بهانه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این روش علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش مصرف کاغذ، امکان جعل مدارک نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.

نظر شما