شناسهٔ خبر: 64192 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش حقوق اعضای هیات علمی باید با افزایش شهریه لحاظ شود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در بحث افزایش حقوق اعضای هیأت علمی، باید سایر ابعاد مانند افزایش شهریه و... در نظر گرفته شود و نباید صرفاً به تأمین از طریق منابع دولتی اتکا کرد.

افزایش حقوق اعضای هیات علمی باید با افزایش شهریه لحاظ شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ٢۶٢ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ هزار عضو هیأت علمی در کشور داریم که ۵۸ درصد برای دانشگاه‌های دولتی و ۴۲ درصد غیر دولتی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم و بهداشت در موضوع افزایش شهریه به صورت انقباضی عمل می‌کنند، تأکید کرد: در بحث افزایش حقوق اعضای هیأت علمی، باید سایر ابعاد مانند افزایش شهریه و… در نظر گرفته شود و نباید صرفاً به تأمین از طریق منابع دولتی اتکا کرد.

دستور بعدی جلسه به «بررسی همکاری اعضای هیأت علمی وابسته بر اساس آمایش آموزش عالی با دانشگاه‌ها» اختصاص داشت که اعضای جلسه بر لزوم تأیید صلاحیت علمی متقاضی توسط دانشگاه تأکید کردند.

پس از بحث و بررسی اعضا مقرر شد ضمن بررسی آئین‌نامه‌های مرتبط با موضوع نحوه استفاده از خدمات اساتید وابسته، گزارشی از تعداد اعضای هیأت علمی وابسته در دانشگاه‌های علوم و علوم پزشکی تهیه و به هیأت عالی جذب ارائه شود.

نظر شما