شناسهٔ خبر: 64234 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهنمای کامل خرید فرش ماشینی مدرن

آیا فرش مدرن مناسب منزل شما هست؟ چه فاکتورهایی را برای انتخاب فرش مدرن باید مدنظر قرار دهیم؟ هر آنچه که شما برای انتخاب فرش مدرن نیاز دارید را در این مقاله می توانید بخوانید...

نحوه ی چیدمان منزل آیینه ی تمام عیاری از سلیقه و حتی شخصیت شماست !

انتخاب این که از چه رنگ و چه سبکی برای پرده ها ، مبلمان و فرش خانه استفاده کنید بسیار مهم است ، چون هرکس پا به خانه تان بگذارد با همین انتخاب ها شما را قضاوت خواهد کرد .

بنابراین قبل از این که انتخاب کنید از چه سبکی برای دکوراسیون خانه  استفاده کنید ؛ لازم است که آن سبک را بشناسید تا متوجه شوید که آیا این سبک متناسب با شخصیت و روحیات شما هست یا خیر؟

جایگاه فرش در دکوراسیون

 فرش در مرکزیت تمامی وسایل خانه است و مبلمان ، تلویزیون و پرده ها در اطراف آن قرار دارند. در واقع طرح و رنگ فرش تعیین کننده ی این است که چه مبلمانی بخرید ، رنگ پرده ها چه باشد و حتی وسایل ریز دکوری را چطور انتخاب کنید. در ادامه ی مقاله متوجه می شوید که آیا فرش مدرن ایرانی می تواند پاسخ گوی سلیقه شما باشد یا خیر؟

تناسب فرش مدرن با باورهای شخصی

مدرنیته یک نوع جهان بینی است که بعد از رنسانس به وجود آمد و هسته ی اصلی آن توجه به خرد انسانی است . در واقع مدرنیته تلاشی برای شکستن قالب های سنتی است.

با این تعریف کوتاه می توانید متوجه شوید که آیا فرش مدرن با روحیات و باور های شخصی شما متناسب است یا بهتر است به دنبال فرش های سنتی بروید؟

این سبک هم به صورت فرش مدرن قیمت مناسب وجود دارد و هم به صورت فرش مدرن دستباف با قیمت گزاف تر.

تعریف فرش مدرن و فانتزی

  فرش سنتی طرح های ثابت و مشخصی دارد  که شامل طرح لچک ، ترنج ، خشتی و ... می باشد و هرگونه ساختار شکنی در فرش سنتی  که بتواند ما را به سمت طرحی نو و بعضا انتزاعی سوق دهد ، فرش مدرن را خلق می کند.

حقیقت این است که بسیاری از کارخانه ها برای طراحی فرش مدرن از یک گرافیست استفاده می کنند و فقط تعداد معدودی از آن ها از یک طراح فرش کمک می گیرند . بنابراین برای خرید فرش مدرن و فانتزی یک کارخانه ی معتبر را انتخاب کنید تا مطمئن شوید طراح فرش اصول مدرنیته را در آن رعایت کرده است.

کاربرد فرش مدرن فانتزی:

اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش فانتزی باشید و این عبارت را در گوگل سرچ کنید با کاربردهای گوناگون آن آشنا می شوید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

برای مثال می توان به فرش فانتزی اتاق کودک اشاره کرد . این فرش با الهام از طرح های محبوب کارتونی و رنگ های شاد کودکانه تولید می شود .

برای فرش فانتزی اتاق کودک پسرانه معمولا از طرح  کارتون ماشین ها ، بره ی ناقلا ، بتمن ، بنتن و ... استفاده می کنند.

و فرش برای اتاق کودک دخترانه بیشتر در طرح های باربی ، فروزن ، پری دریایی و ... است .

از دیگر کاربرد های فرش  فانتزی می توان به قالیچه فانتزی ، فرش فانتزی آشپزخانه و  فرش کلاریس فانتزی اشاره کرد .

وجه مشترک تمامی فرش های مدرن و فانتزی این است که هیچ یک مناسب فضاهای سنتی و کلاسیک نمی باشند . بنابراین قبل از خرید حتما به این نکته ی اساسی توجه کنید .

مزیت فرش مدرن :

از آنجایی که ذهن انسان ذاتا تنوع پذیر است، طبیعی است که مدام به دنبال طرح و نقش های جدید و خلاقانه باشد. تمایل به خاص و منحصر به فرد بودن نیز یکی دیگر از خصیصه های آدمی می باشد که او را به سمت وسایل مدرن و نو سوق می دهد .

یکی از ویژگی های بارز فرش مدرن، همین عنصر تازگی است و  تنوع بسیار بالای این نوع فرش باعث می شود که شما در نهایت فرشی منحصر به خودتان را داشته باشید، فرشی که به سختی در خانه های دیگر پیدا می شود.

اگر شما جزو آن دسته از آدم هایی هستید که بیش از حد به خاص بودن خود اهمیت می دهید، خرید فرش وینتیج را توصیه می کنم که یکی از انوع فرش مدرن به حساب می آید .

افرادی که هم طرفدار فرش های سنتی و هم طرفدار فرش های مدرن هستند و انتخاب بین این دو برایشان تبدیل به یک چالش بزرگ شده است، می توانند فرش هایی را انتخاب کنند که تلفیق این دو می باشد! با این حساب می توانید هم از هنر اصیل ایرانی لذت ببرید و هم چاشنی مدرنیته را وارد فضای خانه کنید .

فرش مدرن با طرح هندسی

یکی از پر طرفدار ترین طرح های مدرن اشکال هندسی می باشد  که شامل خطوط دایره ای ، مثلثی ، مستطیلی و ... می شود .

این طرح ها علاوه بر زیبایی ظاهری  دارای یک مزیت بزرگ می باشند و آن هم ایجاد خطای دید است . در واقع جایگزین کردن اشکال هندسی به جای گل های ریزی که در فرش های سنتی به کار می رود، باعث می شود که فضای اتاق بزرگ تر دیده شود .

به کار گیری فرش های هندسی باعث می شود فضای خانه آرامش بیشتری داشته باشد ، تماشای چنین فرشی نظم ذهنی را القا می کند ، بر خلاف فرش های سنتی که با طرح و نقش شلوغش بیننده را بین اشکال مختلف گم می کند .

تصمیم نهایی برای خرید فرش مدرن:

اگر انسان ساختار شکنی هستید و همواره از ایده ها و سبک های جدید استقبال می کنید قطعا فرش مدرن انتخاب مناسبی است .

همینطور اگر به چیدمان مینیمال علاقه دارید بهترین راه حل این است که یک فرش مدرن با خطوط صاف که دارای رنگ خنثی میباشد انتخاب کنید .

در نهایت این شما هستید که زمان زیادی را قرار است در خانه سپری کنید . بنابراین باید تمامی وسایل منزل و از جمله فرش طبق سلیقه و خوش آمد شما باشد. پس با وجود اصولی که در این مقاله یاد گرفتید، باز هم می توانید ساختارشکنی کنید و بر خلاف آن قدم بردارید.

برای مشاهده کلکسیون جذاب فرش های دکتر فرش کلیک کنید

نظر شما