شناسهٔ خبر: 64299 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چه کشور هایی برای سفر در دوران بعد از کرونا مناسب هستند

پیدایش کرونا ضربه بزرگی به صنعت گردشگری جهان زد و از همان اوایل پیدایش این بیماری شاهد این مورد بودیم. امروزه که کرونا به اوج خود رسیده به جرات می توان گفت که گردشگری به حداقل خود رسیده که تاکنون همچنین روزهایی را به خود ندیده بود. اما پیدایش واکسن کرونا و پاکسازی این بیماری جان تازه ای به صنعت گردشگری جهان خواهد داد و پس از کرونا بی شک میزان گردشگران بیشتر از هر زمانی خواهد بود. خرید بلیط هواپیما پس از کرونا دشواری هایی خواهد داشت چرا که میزان تقاضا برای خرید زیاد بوده و ممکن است ظرفیت پرواز سریع تکمیل شود. اما بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا کدام ها هستند؟ هر یک از کشور های جهان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و هر فردی می تواند متناسب با خواسته خود یکی از آنها را برای سفر انتخاب کند. اما قبل از سفر باید مشخص کنید که به چه منظوری قصد سفر کرده اید به این معنی که برخی کشور ها از نظر تاریخی و برخی از جنبه های تفریحی، طبیعی و... حائز اهمیت هستند. در این مطلب می خواهیم برخی از بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید:

بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا

انتخاب مقصد مناسب مسافرتی باعث خواهد شد که بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. کرونا باعث شده که گردشگران بدترین مواقع زندگی خود را سپری کنند و این افراد پی در پی به دنبال پیدا کردن بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا هستند. طبیعتا کشور هایی که بیشترین جاذبه ها را در خود جای داده و شرایط آب و هوایی مناسبی نیز داشته باشند از جمله بهترین انتخاب ها برای سفر خواهند بود. میزان هزینه های سفر نیز حائز اهمیت است و هر چه میزان هزینه سفر به یک کشور پایین تر باشد میزان تقاضا برای سفر آن نیز بیشتر خواهد بود. امروزه که سرو صدای تمام شدن کابوس کرونا به گوش ها می رسد آژانس های گردشگری به دنبال پیدا کردن سلایق مردم برای سفر هستند تا بیشتر توجه خود را به آن سفر ها بدهند. دلتابان یکی از آژانس های معتبر است که سالانه تورهای متعددی را به جای جای نقاط جهان برگزار می نماید. با رزرو تور و بلیط هواپیما از این شرکت می توانید سفری دلچسب برای خودتان به ارمغان آورید.

فرانسه پس از کرونا

یکی از بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا، فرانسه است. این کشور جاذبه های منحصر به فرد بسیاری را در خود جای داده که هریک از آنها سبب جلب توجه گردشگران به این کشور شده اند. پاریس که با عنوان پایتخت فرانسه شناخته می شود بیشترین جاذبه های گردشگری این کشور را در خود جای داده و با سفر به این شهر بیشترین لذت را از سفر خواهید برد. پاریس دیدنی های تاریخی متعددی نیز دارد و از دید باستان شناسان به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود. برج ایفل اصلی ترین دیدنی این شهر است که حتما نمونه های کوچک آن را در قالب جاکلیدی یا وسایل تزئینی مشاهده کرده اید. برای سفر به پاریس هر زمانی را می توانید انتختب کنید اما بهار و پاییز شرایط آب و هوایی مناسب تری را خواهند داشت. برای رزرو بلیط یا تور فرانسه حتما از چندی قبل اقدام کرده و هزینه بیشتری نسبت به سایر کشور ها برای این سفر در نظر بگیرید. البته نباید فراموش کرد که فرانسه میزان مبتلایان زیادی به کرونا دارد و به همین دلیل شاید مدت بیشتری طول بکشد که این کشور به شرایط قبل خود لازگردد.

تور اروپا پس از کرونا

تور اروپا به عنوان یکی از محبوب ترین تورهای مسافرتی شناخته می شود و به همراه این تور خواهید توانست از چند کشور اروپایی دیدن کرده و نهایت لذت را از سفر خود ببرید. اما همانطور که می دانید اغلب کشور های اروپایی در صدر مبتلایان به کرونا هستند و بسیاری از آنها در قرنطینه کامل به سر می برند. با اینکه قطعا کشور های اروپایی قابلیت کنترل این ویروس را خواهند داشت اما ممکن است پس از کنترل ویروس نیز به دید بسیاری از مردم جهان مناسب سفر نباشند. دلتابان این تصور را دارد که کشور های آسیایی قبل از اروپایی خود را برای صنعت گردشگری آماده خواهند کرد و کشور های اروپایی پس از آسیایی جذابیت پیدا می کنند.

سفر به ترکیه پس از کرونا

قطعا یکی از بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا ترکیه است. ترکیه از قدیم الایام به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان شناخته می شد و پس از کرونا نیز این تصور می رود که بسیاری از ایرانیان را به خود جذب کند. ترکیه از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است و بسیاری از ایرانیان به منظور تجارت به ترکیه سفر می کنند. مراکز خرید ترکیه به خودی خود از جمله مهمترین جاذبه های این کشور به شمار می روند و امکان خرید انواع اقسام محصولات برند و ترک از آنها وجود دارد. آنکارا، استانبول، وان، ازمیر، آنتالیا و... از جمله مهمترین شهر های گردشگری این کشور هستند که البته استانبول بیش از سایر شهر ها مورد توجه قرار گرفته و با سفر به آن می توانید با دو فرهنگ اروپایی و آسیایی در یک شهر آشنا شوید. اواخر بهار و اوایل پاییز می تواند زمان مناسبی برای سفر ترکیه باشد که البته تمامی فصول را خواهید توانست برای مسافرت خود به ترکیه انتخاب کنید.

سفر به ارمنستان پس از کرونا

ارمنستان یکی دیگر از بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا به شمار می رود. این کشور قبل از کرونا نیز مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته بود و پس از کرونا نیز این انتظار می رود که مسافران بسیاری ارمنستان را انتخاب کنند. ایروان پایتخت این کشور و بهترین انتخاب برای گشت و گذار است و با سفر به این شهر خواهید توانست انواع اقسام جاذبه های مختلف را مورد بازدید قرار دهید. جشن ها و مراسماتی که در ارمنستان برگزار می شود مشابه با ایرانیان بوده و به همین دلیل در سفر خود هیچگونه احساس غریبگی نخواهید داشت. همچنین سفر به ارمنستان میزان هزینه های پایین تری نسبت به سایر کشور ها داشته و به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی این کشور را برای گشت و گذار انتخاب می کنند. هر زمان از سال را می توانید برای سفر خود انتخاب کنید اما بهار بهترین انتخاب برای مسافرت بوده و میزان بارش و دمای هوای مناسبی را در ارمنستان شاهد هستیم.

سفر به تایلند پس از کرونا

تایلند یکی دیگر از کشور های گردشگری جهان است که هرساله گردشگران متعددی را در خود جای می دهد. هر یک از شهر های تایلند از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گرفته اند. از جمله مهمترین شهر های گردشگری تایلند می توان به: پوکت، پاتایا و بانکوک اشاره کرد و تورهای متعددی به مقصد این شهرها برگزار می شود و با شرکت کردن در آنها می توانید یکی از بهترین سفر ها را تجربه کنید. تایلند از جمله کشور هایی است که مبتلایان کمی به کرونا داشته و به همین دلیل نیز در مدت زمان کوتاه تری عاری از این بیماری خواهد شد. طبیعت بکر تایلند از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این کشور است و گشت و گذار در آن بهترین لحظات را برایتان تداعی خواهد کرد. بنا های زیبا و دیدنی تایلند و همچنین مراکز خرید محلی آن نیز از جمله دلایل محبوبیت این کشور به شمار می روند.

سفر به مالزی پس از کرونا

مالزی یکی دیگر از بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا است. مالزی از جمله کشور های جنوب شرقی آسیا است که دارای آب و هوایی استوایی است و بهترین زمان سفر به مالزی را می توان اواخر بهار و اوایل پاییز دانست. مالزی دارای سواحلی بسیار زیبا بوده و پس از کرونا می تواند بهترین لحظات را برایتان به ارمغان آورد. پس از کرونا سفر به مالزی باعث آسایش خاطر شما نیز خواهد شد. جنگل های زیبایی که در مالزی قرار گرفته اند نیز از جمله بهترین دیدنی های این کشور به شمار می روند. مراسمات خاصی نیز در مالزی برگزار می شود که بر هرچه لذتبخش تر کردن آن کمک خواهد کرد. تور مالزی از جمله محبوب ترین تورهای مسافرتی ایرانیان است و می توانید به راحتی تور مالزی دلخواه خود را از سامانه دلتابان رزرو نمایید.

 سفر به گرجستان پس از کرونا

از جمله بهترین کشور ها برای سفر پس از کرونا گرجستان است. کشور گرجستان آب و هوایی بسیار مناسب داشته و به عنوان سرزمین چهارفصل شناخته می شود. به همین دلیل هر زمان از سال را می توانید برای سفر به آن انتخاب کنید و زمان به اتمام رسیدن این بیماری مهم نخواهد بود. چشمه های آب گرم گرجستان از جمله مهمترین دلایل محبوبیت آن به شمار می روند و علاوه بر این چشمه ها، می توانید بخش های طبیعی بسیاری را در آن هدف قرار دهید. بناهای تاریخی از دیگر دیدنی های گرجستان هستند که در جای جای این کشور می توانید مشاهده کنید.

سفر به دبی پس از کرونا

دبی به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود که دارای بناهای زیبا و بی نظیری است که باعث جلب توجه گردشگران شده اند. دبی با اینکه هیچ گونه جذابیتی از جنبه طبیعی ندارد اما دیدنی های تاریخی و مدرن بسیاری را در خود جای داده است. مراکز خرید دبی از جمله بهترین انتخاب ها برای شما خواهند بود و می توانید بهترین اجناس را از آنها خریداری کنید. پس از کرونا بیرشک دبی جان تازه ای گرفته و مقصد بسیاری از گردشگران خواهد بود. لازم به ذکر است که تور هوایی دبی در انواع اقسام مختلف در دلتابان برگزار می شود و با رزرو هریک می توانید سفری بدون دغدغه تجربه کنید.

به طور کلی این پاندمی بزرگ موجب شده است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی پرواز های خود را کنسل کنند تا بتواننداز شیوع بیشتر این ویروس در جهان جلوگیری کنند لذا سفر رفتن تبدیل به یکی از کار های مهم در دوران پس از کرونا تلقی می شود. شما می توانید قبل از تصمیم گیری در خصوص شهر یا کشور مقصد در خصوص جاذبه های گردشگری که آوازه جهانی دارند مطالعه کنید تا یکی از آن ها را متناسب با بودجه خود بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و مقصد نهایی خود را در دوران پس از کرونا انتخاب کنید. حتما در دوران پس از کرونا پرواز ها و ایرلاین ها مانند گذشته شلوغ می شوند لذا بهتر است اگر تصمیم به سفر دارید بلیط خود را از قبل رزرو کنید.

نظر شما