شناسهٔ خبر: 6443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه هشتم دانشگاه پیام نور با 16 پله صعود در پایگاه علوم جهان اسلام

معاون پژوهش و فناوری از صعود 16 پله‌ای این دانشگاه در پایگاه علوم جهان اسلام خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ احمد آخوند معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور امسال با صعود ۱۶ پله‌ای رتبه هشتم را به خود اختصاص داد و همچنین این دانشگاه موفق به کسب رتبه هشتم دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی کشور در پایگاه جهانی و بومتریک و رتبه دوم کشور دربحث آموزش الکترونیکی درسومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

وی افزود: این موفقیت ارزنده مرهون فعالیت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه، استقرار و تمرکز فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در سامانه پژوهشی گلستان و آدرس‌دهی یکسان مقالات اساتید دانشگاه است.

آخوند ادامه داد: سامانه گلستان دانشگاه پیام نور با هدف یکپارچگی و نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اساتید، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و به روز آثار پژوهشی به همراه محتوای الکترونیکی آثار، اجرای عادلانه امتیاز‌دهی به آثار و مدیریت بهینه منابع راه‌اندازی شد و خوشخبتانه با تلاش مستمر دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور تمام اطلاعات پژوهشی و تحقیقاتی اساتید دانشگاه پیام نور در این سامانه جمع آوری و ساماندهی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور همچنین گفت: معاونت فناوری اطلاعات درصدد راه‌اندازی برد اطلاع‌رسانی اساتید مشابه دانشگاه‌های سنتی است که اساتید هم رشته بتوانند از مقالات همکاران خود مطلع شوند که با اقدامات جدید قرار است این برد با دسترسی بهتر فعال شود.

وی با اشاره به تعداد نشریات تخصصی دانشگاه پیام‌نور تصریح کرد: تعداد نشریات تخصصی دانشگاه پیام نور از ۲ نشریه در سال ۸۹ به ۱۱ نشریه علمی پژوهشی و ۲۰ نشریه با عنوان تایید شده رسیده که آنها نیز با چاپ دو شماره به نشریات علمی پژوهشی می‌پیوندند و این پیشرفت در حوزه نشریات تخصصی شایسته تقدیر است .

آخوند تاکید کرد:درحوزه مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان،کارآفرینی تولید منابع آموزشی، آزمون نیز اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.  همچنین درزمینه تولید محتوا درحال حاضر برای هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب ابلاغ تالیف صادر شده و این تعداد برای یکسال رقم قابل ملاحظه‌ای است.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور در پایان تصریح کرد: درحال حاضر در حدود ۸۵ هزار عنوان در کتابخانه دیجیتالی دانشگاه پیام نور قرار گرفته است.

نظر شما