شناسهٔ خبر: 64433 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شارلاتان» بهترین فیلم سال چک شد/ ۶ «شیر» برای «کشور سایه»

جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون جمهوری چک برندگان شیرهای ۲۰۲۱ خود را شناخت.

«شارلاتان» بهترین فیلم سال چک شد/ ۶ «شیر» برای «کشور سایه»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم «شارلاتان» ساخته آگنیسکا هولاند در جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون چک موفق به کسب پنج جایزه شیر چک از جمله جایزه بهترین فیلم سال شد.

این فیلم که داستان حقیقی یان میکولاسک شفابخش اهل چک را تعریف می‌کند که اواخر دهه پنجاه میلادی از سوی مسئولان کمونیست محاکمه شد، همچنین موفق به کسب جایزه بهترین کارگردان برای هولاند، بهترین بازیگر مرد برای ایوان ترویان ستاره چک و بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا شد.

این درام تاریخی در لیست کوتاه اسکار امسال برای بهترین فیلم خارجی زبان هم جای دارد. «شارلاتان» سال قبل در فستیوال فیلم برلین پیش‌نمایش شد و در سطح بین‌المللی هم به فروش رفت.

هولاند که لهستانی است، مطالعات خود را در دهه شصت میلادی در آکادمی فیلم پراگ انجام داد. او به خاطر «در تاریکی» در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۲ هم برای «اروپا اروپا» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده بود.

علاوه بر «شارلاتان»، هولاند مینی سریال سه قسمتی چک «سوزاندن بوته» را برای اچ‌بی‌او ساخت که با برنده شدن ۱۱ جایزه از جمله بهترین فیلم، جوایز سال ۲۰۱۴ شیر چک را درو کرد.

در مراسم امسال، درام تاریخی «کشور سایه» ساخته بوهدان اسلاما که داستان کشتار مردم در یک دهکده کوچک در مرز چک و اتریش را تعریف می‌کند، برنده شش جایزه شیر چک از جمله بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای ماگدالنا بورووا و پترا اسپالکووا شد.

ایوان آرنسیو فیلمنامه‌نویس این فیلم هم جایزه برد و فیلم توانست برای بهترین تدوین، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس هم شیر چک ببرد.

جوایز امسال تحت تدابیر سفت‌وسخت کووید ۱۹ و با حضور تعداد کمی از مخاطبان برگزار شد. هولاند جوایز خود را از خانه‌اش در لهستان به صورت آنلاین دریافت کرد.

نظر شما