شناسهٔ خبر: 64441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اثری از آلبر کامو با ترجمه محمد صادق رئیسی: «در باب شورش و شورشگری» منتشر شد

«در باب شورش و شورشگری» یکی از آثار نظری مهم آلبر کامو است که با ترجمه محمدصادق رئیسی از سوی نشر پیام امروز منتشر شده است.

«در باب شورش و شورشگری» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «در باب شورش و شورشگری» کتاب مجموعه مقالات آلبر کامو نویسنده و فیلسوف نوبلیست فرانسوی است که در نشریات مختلف در فرانسه آن روزهای انقلاب به چاپ رسید. موضوع کتاب ناظر بر عصر انقلابات و کشت و کشتار و ترور است و کامو آن را دستمایه نظریات فلسفی و اجتماعی خود قرار داده و به نوشتن مقالاتی در زمینه مناسبات اجتماعی تا تبیین نظریه‌ها و تئوری‌های جامعه شناسانه ادبی، همگام و همنوا با مردم همت گماشت.

کامو بی‌پروا و جسور به تفکر حاکم بر جهان می‌تازد و به شورش و مقاومت می‌اندیشد و می‌پردازد. نه به کلام، که در عمل. او قرن حاضر را قرن وحشت و غارت و قربانیان و جلادان می‌خواند و ندا سرمی‌دهد که جهان همواره و پیوسته با این دو قطب مواجه بوده و خواهد بود. او امید به آینده را در تنها در شورش بدون انقلاب میسر می‌داند.

کتاب حاضر از یک پیشگفتار و پنج جستار با موضوعاتی پیوسته در کنار هم قرار گرفته اند. وجه اشتراک تمام این مقالات، نقد اصولی است به بحران عظیم اجتماعی در اروپا و ارائه تصویر اروپای متلاشی شده. «شورش و شورشگری»، نگاهی است نافذ در راه آزادی، آزادی انسان از دست قیود دست و پاگیر اجتماعی حاضر.

«در باب شورش و شورشگری» با ترجمه محمدصادق رئیسی و از سوی نشر کتاب پیام امروز و به قیمت ۳۰,۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما