شناسهٔ خبر: 64526 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

تاریخ اروپای مدرن

تاریخ اروپای مدرن توجه به وجوه معرفتی در کنار رخدادهای سیاسی و اقتصادی و تاثیر امواج فکری مدرنیسم و پست مدرنیسم در شکل گیری روبنای اروپای امروزین از سوی افراد مطرحی نظیر مارتین جی از امتیازات مهم این کتاب است که می تواند آن را از عناوین مشابه برتر جلوه دهد.

تاریخ اروپای مدرن

تی. سی. دبلیو. بلنینگ

مترجم: ابراهیم عامل محرابی

ناشر: علمی و فرهنگی

تعداد صفحه: ۵۰۹ صفحه

قیمت: ۶۵ هزار تومان

فرهنگ امروز: تاکنون آثار بسیاری با عنوان تاریخ جهان انتشار یافته است که بخش عمده آن به تاریخ اروپا اختصاص پیدا کرده است که از معروفترین آن ها می توان به آثار ارنست گامبریج و رابرت پالمر اشاره کرد. اما چیزی که نمی تواند باعث شود که از کنار کتاب حاضر به سادگی بگذریم ساختار مقاله محور آن است که باعث شده است که روایت تاریخ اروپا از بیان کلیات سیاسی و تاریخ روابط بین الملل به صورتی مسئله مند و با دیدی پرسش محور و تخصصی تغییر یابد. از این رو خواننده می تواند با تاریخ اروپای جدید با نگاهی تحقیقی و همه جانبه نگر مواجه شود. کتاب حاضر مشتمل بر یازده مقاله است که از سوی ۱۱ استاد تاریخ، فلسفه و جامعه شناسی نگاشته شده است و تلاش می کند فرایند شکل گیری اروپای جدید از وقوع انقلاب فرانسه، ورود به عصر صنعتی شدن و آتش عالمگیر دو جنگ جهانی و ... را مورد بررسی قرار دهد. 

توجه به وجوه معرفتی در کنار رخدادهای سیاسی و اقتصادی و تاثیر امواج فکری مدرنیسم و پست مدرنیسم در شکل گیری روبنای اروپای امروزین از سوی افراد مطرحی نظیر مارتین جی از امتیازات مهم این کتاب است که می تواند آن را از عناوین مشابه برتر جلوه دهد.

کتاب حاضر که در یازده فصل به قلم یازده نویسنده و مورخ برجسته به رشتۀ تحریر درآمده است، شرحی خواندنی و معتبر از تاریخ پرتلاطم اروپا از انقلاب فرانسه در اواخر سدۀ هجدهم تا زمان معاصر فراهم می‌آورد. در هر یک از فصل‌های کتاب، بُعدی از ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی اروپای مدرن از دیدگاه تغییرات و پیوستگی، و نیز از منظر انقلابی‌گری و ثبات به تصویر کشیده شده است.
خواننده با مطالعۀ این کتاب به درک بهتری از اروپای مدرن، چگونگی رسیدن به موفقیت فعلی و به ویژه جایگاه احتمالی آن در آینده دست می‌یابد.

نظر شما