شناسهٔ خبر: 64566 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزش‌های جنسیس کوپه، با همه مزایا و معایبش

ارزش‌های جنسیس کوپه، با همه مزایا و معایبش

جنسیس کوپه، اولین خودروی دیفرانسیل عقب شرکت هیوندای است که در قالب یک خودروی اسپرت، شیک و جوان‌پسند و در راستای تکمیل لیست محصولات این کمپانی در همه کلاس‌های خودرویی تولید شد.  هیوندای از نسخه اولیه جنسیس در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. نسخه نهایی آن نیز در نمایشگاه نیویورک در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. تولید نسل اول هیوندای جنسیس کوپه تا سال ۲۰۱۲ تداوم داشت و در سال ۲۰۱۳ با یک فیس‌لیفت همراه شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت. آسان‌ موتور، به‌عنوان نماینده هیوندای در ایران، هیوندای جنسیس کوپه را در سال ۲۰۱۰ به بازار ایران عرضه کرد. همچنین، تعدادی از نسخه فیس لیفت این کوپه اسپرت در سال ۲۰۱۳ به‌صورت محدود وارد بازار خودروی ایران شد.

مشخصات فنی

پیش از  خرید هیوندای جنسیس کوپه ، باید بدانید که کشور ما از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با ظرفیت ۳.۸ لیتری بهره می‌برد که توان تولید ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۳۵۸ نیوتن‌متر دارد. این توان و گشتاور توسط یک جعبه‌دنده آن ۶ سرعته خودکار به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودروی اسپرت کره‌ای، کم‌تر از ۷ ثانیه ثبت شده است که برای خودرویی با تکنولوژی ۲۰۰۸ و  وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم، کاملا قابل قبول به‌نظر می‌رسد. حداکثر سرعت این خودروی جذاب نیز ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت هیوندای جنسیس کوپه واقعاً بالاست. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۱۰ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است. البته هیوندای در نسخه فیس لیفت جنسیس کوپه، به منظور کاهش مصرف سوخت آن، اقدام به بهینه‌سازی موتور این خودرو و سیستم سوخت رسانی آن کرد. بهره‌گیری از سامانه تزریق مستقیم GDI با توانایی تولید ۳۴۶ اسب‌بخار قدرت بخشی از این تغییرات بود که منجر به ثبت رقم ۹ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی شد. البته باید درمورد این فیس لیفت به بهبود فرمان‌پذیری خودرو با افزایش سطح تماس چرخ‌ها و ارتقاء سیستم ESP نیز اشاره کرد.

بررسی طراحی داخلی و خارجی

طراحی بدنه هیوندای جنسیس کوپه جذاب و گیراست و توانایی جلب نظر سلیقه‌های مختلف را دارد. البته باید در نظر گرفت این طراحی مربوط به ۲۰۰۸ بوده و قطعا تا امروز گرد قدمت روی آن نشسته است. اما اگر حتی از طراحی داخل کابین این خودرو راضی باشید، کیفیت متریال استفاده‌شده در این خودرو نظر شما را جلب نمی‌کند؛ خصوصاً این‌که همواره از خودروهای کوپه و لوکس انتظار بالاترین کیفیت می‌رود. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هیوندای، جنسیس کوپه را به عنوان یک خودروی اسپرت اقتصادی روانه بازار کرد تا اقشار علاق‌مند به این کلاس که توان پرداخت هزینه بالای خودروهای کوپه و اسپرت و لوکس را ندارند، از داشتن آن لذت ببرند. بنابراین تا حد امکان در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی کرد. جنسیس کوپه با همین سیاست جوانان بسیاری را به آرزوی سواری با یک کوپه اسپرت رساند. البته نمونه‌ای از هیوندای جنسیس کوپه که به بازار ایران راه پیدا کرده است، به‌لحاظ فنی دارای بهترین عملکرد و بالاترین بازدهی موتوری است.

امکانات و تجهیزات

شش کیسه هوا، پشت‌سری‌های فعال، سیستم‌های ترمز ضدقفل ABS، سیستم افزایش‌دهنده قدرت در زمان ترمزهای ناگهانی BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و تکنولوژی کنترل لغزش‌ها و تکانش‌های ناشی از نوسانات جاده‌ها TCS سطح ایمنی جنسیس کوپه را به جایگاه خوبی رسانده است. هیوندای جنسیس کوپه، امکاناتی نظیر  سیستم کنترل کیفیت هوا همراه با تهویه هوای مطبوع دوگانه برای سرنشینان دو سمت خودرو به‌صورت جداگانه، آینه الکتروکرومیک داخل کابین، استفاده از چراغ راهنما بر روی آینه‌های کناری، سقف سانروف شیشه‌ای قابل‌تنظیم در سه حالت مختلف، سنسور پارک، سیستم کیلس استارتر، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده در شش جهت، ایموبلایزر، گرم‌کن صندلی‌های جلو، امکان دسترسی به صندوق‌عقب با تا شدن صندلی‌های عقب، چراغ‌های زنون ارائه می‌دهد. منبع: بررسی فنی هیوندای جنسیس کوپه

ایمنی

لازم به ذکر است که، طراحان این خودرو سعی کرده‌اند تا حد امکان ارتفاع آن را کاهش دهند تا لذت رانندگی با یک خودروی سریع و اسپرت را به حداکثر ممکن برسانند. فرمان‌پذیری هیوندای جنسیس کوپه به دلیل طراحی خوبی شاسی خودرو، مناسب و رضایت‌بخش است. این شاسی امکان تحمل بیش‌ترین نیروهای وارده به پنل‌ها و قطعات مهم را دارد و هنگام وقوع تصادف، می‌تواند بیش‌ترین میزان نیروی وارده را تحمل کند. کیفیت متریال به‌کاررفته در شاسی این خودرو نیز همراه با کلاف‌بندی‌های مناسب در امتداد شاسی و در قسمت عقب و جلوی خودرو، میزان آسیب‌های ناشی از تصادف را به حداقل می‌رساند. پس از همه بررسی‌های انجام شده، اگر تصمیم به خرید یک نمونه سرحال و سلامت این خودرو دارید، به دلیل نوسانات لحظه‌ای و مداوم قیمت‌ها در بازار حتما این صفحه قیمت خودرو  را بررسی کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما