شناسهٔ خبر: 64621 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدنی‌های شهر چالوس ؛ شهری در انتهای جاده ۵۹

 دیدنی‌های شهر چالوس ؛ شهری در انتهای جاده ۵۹

جاده چالوس آنقدر معروف و محبوب است که گاهی یادمان می‌رود در انتهای این جاده یک شهر زیبا هم منتظرمان است که برای اجاره ویلا بی‌نظیر است. در این مطلب می‌خواهیم دیدنی های چالوس را معرفی کنیم.

دیدنی‌های چالوس برای کسانی که خود شهر چالوس را دوست دارند

چالوس در زمان‌های گذشته به شالوس یا سالوس مشهور بود و در غرب استان مازندران و در جلگه میانی کرانه دریای خزر قرار گرفته است. آب و هوای چالوس طبق معمول اکثر شهرهای شمالی مرطوب است و در گرم‌ترین روزهای سال نهایتا به 36 تا 38 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 در کل هوای چالوس نه زیاد گرم است و نه زیاد سرد! اکثر جمعیت مردم دوست‌داشتنی منطقه زیبای چالوس را بومیان کلارستاق که طبری تبار هستند تشکیل می‌دهند و زبان و گویش آن‌ها به تبری کلارستاقی معروف است.

ما در پینورست همیشه در تلاش هستیم که بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سفری بی‌دردسر و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه گریزی به بهترین دیدنی های شهر چالوس بزنیم. در ضمن اگر قصد سفر به چالوس را دارید رزرو اینترنتی ویلا را هم فراموش نکنید که بهترین گزینه برای اقامت در شهرهای شمالی ایران است.

مرداب هسل

حتما شما هم فیلم‌ها و برنامه‌هایی که در آن‌ها یک نفر در گل‌ولای مرداب گیر می‌کند و برای نجات خودش دست‌وپا می‌زند را دیده‌اید؛ ولی باور کنید مرداب‌ها همیشه به این ترسناکی که فکر می‌کنید نیستند! مرداب هسل در 10 کیلومتری جنوب شهر چالوس در دل جنگل معروف مشل یا همان جنگل فین قرار دارد. دورتادور این مرداب که به تالاب کنیچال یا کنو چال هم معروف است توسط درختان راش، ممرز، آلو و خرمالو محاصره‌شده و سطح آب آن به‌وسیله جلبک‌های رنگارنگ پوشیده شده است. اگر عاشق این هستید که یک محیط زیبا و درعین‌حال ساکت را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم به مرداب هسل سر بزنید.

مرداب کندوچال

پارک جنگلی فین چالوس با درختان سرسبزی که شانه‌به‌شانه هم فضای جنگل را پر کرده‌اند علاوه بر مرداب هسل میزبان مرداب کندوچال نیز هست. مرداب کندوچال در فضای سرسبز جنگل فین قرار گرفته و دورتادور آن توسط درخت‌های سر به فلک کشیده جنگل احاطه شده است. مرداب کندوچال شباهت زیادی به مرداب هسل دارد؛ مساحت حدود یک هکتار، ارتفاع 730 متر از سطح دریا و وجود گیاهان مردابی مثل نیلوفرهای آبی باعث شباهت زیاد میان مرداب‌های کندو چال و هسل شده‌ است.

موزه خودروهای تاریخی

همه‌چیز در چالوس به طبیعت زیبا و جنگل گردی و شنا کردن در ساحل ختم نمی‌شود! اگر ماشین باز باشید و خصوصا عاشق ماشین‌های کلاسیک ارزشمند و کمیاب باشید پیشنهاد می‌کنیم به موزه خودروهای تاریخی نمک‌آبرود در 12 کیلومتری چالوس سر بزنید. از رولز رویس ساخت سال 1906 میلادی که ماشین مورد علاقه و مخصوص احمدشاه بود و بنز مدل K500 بسیار خاص و کمیاب تا فانتوم ساخت سال 1956 میلادی که ضدگلوله است و در دنیا لنگه ندارد را می‌توانید در این موزه واقع در شهرک نمک‌آبرود ببینید.

کاخ چایخوران

برای تنوع بد نیست نگاهی هم به دیدنی‌های تاریخی چالوس داشته باشیم! کاخ چایخوران به‌عنوان معروف‌ترین اثر تاریخی که در شهر چالوس می‌توانید پیدا کنید مربوط به دوره پهلوی اول است و در ضلع جنوبی میدان معلم این شهر قرار گرفته است. این کاخ در آن زمان‌ها به‌عنوان محلی برای نوشیدن چای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

معماری کاخ چایخوران هرچند ساده اما بسیار دل‌نشین است و علیرغم گذشت این‌همه سال اما در این شرایط و آب و هوای چالوس هنوز هم پابرجاست. علیرغم دوران پهلوی درهای کاخ چایخوران این روزها به روی همه باز هستند؛ پس فراموش نکنید اگر به این کاخ تاریخی سر زدید حتما به جزئیات معماری آن دقت کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

دریاچه سد دریوک

گاهی اوقات دیدن یک دریاچه زیبا در دامنه سرسبز کوه می‌تواند خیلی جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر از قدم زدن در ساحل دریای خزر باشد! دریاچه سد دریوک با وسعت یک هکتار در دامنه کوه دال کمر  روبروی دره ولی‌آباد قرار گرفته است و از معروف‌ترین جاهای دیدنی چالوس است. قرارگیری این دریاچه در کنار دره و دامنه‌های سرسبز کوه‌های اطراف آن اینجا را تبدیل به اقامتگاه فصلی پرندگان مهاجر کرده است. اگر در فصل زمستان به چالوس سفر کردید حتما به دریاچه سد دریوک سر بزنید و پرندگان مهاجر آن را تماشا کنید.

پارک جنگلی فین

برای اینکه بتوانید یک تفریح هیجان‌انگیز را در دل جنگل‌های منطقه چالوس و کنار رودخانه چالوس تجربه کنید چه جایی بهتر از پارک جنگلی فین؟ پارک جنگلی فین در فاصله 5 کیلومتری شهر چالوس و در ابتدای جاده چالوس بعد از پلیس راه قرار گرفته است. پارک جنگلی فین با وجود آلاچیق، کلبه، رستوران و سایر امکانات رفاهی و البته فاصله نزدیک به چالوس در طول سال‌های اخیر همواره یکی از دیدنی های چالوس و مقصد شمار زیادی از عاشقان طبیعت شمال کشورمان بوده و خیلی اسم ‌و رسم دار شده است!

آبشار اکاپل

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چالوس آبشار اکد اکاپل از بکرترین آبشارهای مازندران است که در دل جنگل سرد چال کلاردشت قرار گرفته است. برای رفتن به این آبشار باید کمی پیاده‌روی کنید؛ اما به‌محض دیدن دورنمای آبشار خستگی از تنتان بیرون خواهد رفت. منظره بی‌نظیر آبشار و آب بسیار خنک آن حتی در اوج گرمای تابستان شاید شمارا هم وسوسه کند که بیشتر از یک روز در آنجا بمانید؛ پس بساط کمپینگ به همراه خود داشته باشید.

کاخ اجابیت چالوس

در فاصله 50 کیلومتری شهر چالوس و در دامنه بلندی‌های جنوب کلاردشت کاخی خودنمایی می‌کند که نمای سفیدرنگ، گچ‌بری‌های زیبا و سنگ‌های تراش‌خورده آن نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. کاخ اجابیت در دوره پهلوی اول یعنی بیش از 70 سال قبل با بهره‌گیری از سبک معماری اروپایی ساخته شد و در فضای داخلی آن از لوکس‌ترین امکانات و اشیاء آن زمان استفاده شده است. درختان سرسبز دورتادور کاخ اجابیت را با آن نمای زیبا و دل‌فریبش فرا گرفته‌اند و اینجا را تبدیل به یکی از دیدنی‌های ارزشمند منطقه چالوس در شمال کشورمان کرده‌اند.

پل زغال

ساخت پل‌های مهم و ارزشمند در شهرهای شمالی کشورمان خصوصا در زمان پهلوی اول اوج گرفت. یکی از یادگاری‌های این دوره از تاریخ ایران در شهرستان چالوس پل ذغال است. این پل در جاده کندوان بر روی رودخانه چالوس ساخته شده است و بر اساس اطلاعات تاریخی احتمالا سال ساخت این پل زیبا 1317 هجری شمسی بوده است. ظاهر جذاب و متفاوت پل زغال نسبت به سایر پل‌ها و البته جوش‌وخروش رودخانه چالوس که از زیر آن می‌گذرد دست‌به‌دست هم دادند تا این پل به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کند.

این سری چالوس را با پینورست تجربه کنید

حالا که تا اینجای کار با ما بودید، اگر دلتان هوس سفر به شمال را کرده دست به کار شوید و همین الان یک سفر هیجان‌انگیز را به شهر چالوس برنامه‌ریزی کنید. قدم اول پیدا کردن یک جای مناسب برای اقامت و استراحت در شهر زیبای چالوس است. پیشنهاد ما پینورست است.

پینورست یک پلتفرم اجاره سوئیت آپارتمان و اجاره آنلاین انواع اقامتگاه از ویلا استخردار و آپارتمان مبله گرفته تا بوم‌گردی و کلبه جنگلی است. اگر آدم سخت‌گیری هستید و دوست دارید اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید واقعا با آن چیزی که در تصویر می‌بینید بخواند، اگر روی نظافت حساسید، اگر حریم خصوصی‌تان برایتان مهم است و از همه مهم‌تر اگر برایتان مهم است که پشتیبانی بیست‌وچهار ساعته داشته باشید، پینورست بهترین گزینه برای شماست.

ما نه فقط واحدهای خودمان را قبل از ثبت بازرسی می‌کنیم که به نظرات شما در مورد هر اقامتگاه اهمیت ویژه می‌دهیم. علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می‌توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما