شناسهٔ خبر: 64624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا در سئو و دیجیتال مارکتینگ حتما باید شخصیت مخاطب را بشناسیم؟

بدون شک شناخت مخاطب و نیاز های وی از مهم ترین مواردی است که تاثیرات بسزایی در سئو و دیجیتال مارکتینگ دارد و می تواند سبب افزایش ترافیک سایت و در نهایت بالا رفتن میزان فروش دارد. اما یک مشکل اساس وجود دارد و آن هم وجود تفاوت سلایق و عقاید مخاطبین است، چگونه می توان تمامی آن ها را شناخت؟

اینترنت و دنیای مجازی نقش عمده ای در زندگی کاربران ایفا می کنند و همین امر سبب شده که افراد بخش عمده ای از فعالیت های خود را در دنیای مجازی به نمایش بگذارند. در واقع اینترنت به بستری برای انجام فعالیت های کاری تبدیل شده و به دلیل اینکه نیاز به سرمایه گذاری اولیه ندارد، از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. البته تصور نکنید که به سادگی می توانید از طریق کانال های اینترنتی منبع درآمدی برای خود کسب نمایید، چرا که رسیدن به موفقیت، مشروط به رعایت کردن قواعد و اصول خاصی است. این شرایط برای سئو و دیجیتال مارکتینگ نیز صدق می کند و می بایست برای کسب رتبه های بهتر در این زمینه قواعد خاصی را رعایت نمایید که از مهم ترین آن ها توجه به خواسته مخاطب است.

بدون شک شناخت مخاطب و نیاز های وی از مهم ترین مواردی است که تاثیرات بسزایی در سئو و دیجیتال مارکتینگ دارد و می تواند سبب افزایش ترافیک سایت و در نهایت بالا رفتن میزان فروش دارد. اما یک مشکل اساس وجود دارد و آن هم وجود تفاوت سلایق و عقاید مخاطبین است، چگونه می توان تمامی آن ها را شناخت؟ به چه روش هایی می تواند عقاید آن ها را درک کرد؟ روش هایی برای راضی کردن تمامی مخاطبین و اینکه چگونه این روش ها را به کار ببرید؟ مراجعه به آکادمی مهدی عراقی به عنوان یک مرجع کامل می تواند پاسخ تمامی سوالات عنوان شده را در اختیار شما قرار دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

اهیمت سئو و دیجیتال مارکیتینگ

پیش از پاسخ به این سوال ابتدا نگاهی کوتاه به مفهوم کلی سئو و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید که هر یک به نوبه خود یک روش کسب در آمد میلیونی به حساب می آیند.

سئو: به مجموعه ای از فعالیت هایی که با جلب توجه موتور های جستجو سبب افزایش رتبه سایت در صفحات گوگل شود، سئو می گویند. در واقع بهینه سازی موتور های جستجو به واسطه فعالیت هایی صورت می گیرد که بر اساس الگوریتم های گوگل تنظیم شده اند، اما این تمام ماجرا نیست و گاهی باید بخشی از اقدامات و فعالیت های مربوط به سئو با توجه به خواسته مخاطبین صورت پذیرد تا با افزایش بازدید و ترافیک سایت میزان فروش نیز افزایش پیدا کند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی در کلیه روش و فعالیت هایی خلاصه می شود که بتوان از طریق بستر های اینترنتی و دستگاه های الکترونیکی به کسب در آمد پرداخت. در واقع افرادی که به بازاریابی سنتی تسلط کامل دارند می توانند بهتر این مفهوم را درک نمایند چرا که دقیقا اقدامات مشابهی را انجام خواهند داد. در این روش توجه به نیاز مشتریان و خواسته های مخاطبین حرف اول را می زند.

آیا در سئو و دیجیتال مارکتینگ حتما باید شخصیت مخاطب را بشناسیم؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است چرا که تا شما مخاطبین خود را نشناسید چگونه می توانید از نیاز های وی مطلع شده و در صدد رفع آن ها اقدام کنید؟ در واقع شناخت شخصیت و نیاز مخاطبین یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش سایت داشته باشد ، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم نظر مخاطبین را حتما در راس کار خود قرار دهید.

یکی از مهم ترین موارد در انجام سئو و دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای درست و اصولی است. شما به عنوان صاحب سایت می توانید با تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری به سادگی توجه مخاطبین و کاربران را جلب نمایید. هدف از تولید محتوا چیست؟ جلب توجه کاربران و مخاطبین، پیس در پاسخ به سوال عنوان شده می توان اهمیت نقش شخصیت مخاطبین در سئو و دیجیتال مارکتینگ را مشخص نمود.

برای موفقیت در سئو و دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهید. پس از اینکه نوع فعالیت شما مشخص شد، باید اقدام به تولید محتوای درست و اصولی کنید، برا این کار سبک شغل و فعالیت مارکتینگ را در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن شخصیت مشتریان در زمان تولید محتوا بسیار کاربردی است  می تواند به سادگی توجه موتور های جستجو را جلب و سبب بهینه سازی سایت شو، در واقع این موضوع تا جایی پر اهمیت است که اگر محتوا بدون در نظر گرفتن عقاید کاربران تهیه شود فاقد هر گونه اعتباری می باشد.

خودتان را به جای مخاطب بگذارید

تصور کنید شما به عنوان مخاطب قصد خرید یک محصول از طریق اینترنت را دارید و پس از سرچ کردن به اولین وب سایت مراجعه خواهید کرد، چه چیزی در نگاه اول توجه شما را جلب می کند؟ جلوه های بصری و یا طراحی های گرافیکی؟ بدون شک هیچ کدام. در  وهله اول کاربران به دنیال پاسخ سوالات خود هستند بدون اینکه به زیبایی های سایت توجه داشته باشند. مهم ترین نکته در این بخش، تولید محتوای درست و کاربردی است چرا که سبب ماندگاری کاربر در سایت و در نهایت کاهش میزان نرخ پرش می باشد.

سایت زیبا و چشم نواز داشته باشید

بدون شک در سئو و دیجیتال مارکتینگ حتما باید به شخصیت مخاطبین دقت کرد، چرا که تمام هدف شما از طراحی سایت، سئو و بازاریابی در نهایت جذب مشتری برای افزایش فروش سایت است. خب حالا که از مرحله اول گذر کردیم و کاربر به پاسخ پرسش خود رسید، به سراغ طراحی و گرافیک سایت خواهیم رفت. حالا نیاز به داشتن جلوه های بصری جذاب و چالش بر انگیز است، در این قسمت نیز نظر مخاطب بسیار حائز اهمیت خواهد بود. قاعدتا وقتی خیال مخاطب از دریافت محتوای مورد نظر راحت باشد، به جزئیات توجه بیشتری خواهد داشت. حالا زمان آن رسیده که با ایده های نو و خلاقانه توجه کاربر را سایت جلب نمایید به گونه ای که هیچ گاه ظاهر زیبا و جذاب آن را فراموش نکند.

البته توجه داشته باشید که ایده های خلاقانه ی شما نباید تنها به ظاهر سایت معطوف گردد، بلکه باید با کار گیری طرح نوع از محصول مورد نظر کاربر در تمامی حالات نیاز به خرید را در مشتری ایجاد نمایید. می توانید کاربرد های متفاوت محصول را در طراحی های متفاوت به کار ببرید تا حس نیاز در مخاطب بیدار شود، به گونه ای که خرید محصول را یک راه بدون قید و شرط تلقی کند.

روش های جذب مشتری در سئو و دیجیتال مارکتینگ
 برای جذب مشتری باید برای همه آن ها جذاب باشید، ممکن است در نگاه کلی این امر غیر ممکن به نظر برسید اما اگر از نزدیک به آن نگاه کنید امری محال به نظر نمی رسد. فان بودن یک راه ساده برای جذب مخاطب است، نیاز نیست حتما از کلیپ های فوق العاده خنده دار استفاده نمایید یا هزینه زیادی را صرف تولید ویدئو های خنده دار با محتوای تبلیغاتی کنید. همین که کاربر در سایت شما حس خوبی داشته باشد کافی است تا همیشه سراغی از شما بگیرد. برای ایجاد بستری گرم و جذاب می توانید روش های زیر را در پیش بگیرید:

سبک کاری مشخص و کاربردی انتخاب نمایید

از هر دری سخن گفتن، بیهوده وقت تلف کردن است. در زمان طراحی سایت ابتدا سبک محتوایی آن را مشخص نمایید چرا که پس از طراحی بر اساس شخصیت و سلیقه مخاطبین باید محتوای مفید و کاربردی منتشر نمایید.

خبر های دسته اول داشته باشید

اگر بتوانید همیشه خبر های دسته اول و واقعی داشته باشید خود به خود کاربران جذب شما می شوند. البته این اخبار باید حول محور محتوایی سایت باشد، یعنی بر اساس سبک کاری سایت جدید ترین اخبار را شناسایی و روی سایت آپلود کنید.

کامل و بدون نقص باشید

وجود بخش های متفاوت در سایت به شما امکان جذابیت بیشتری میدهد، اگر بتوانید از تمامی امکانات موجود مانند داشتن یک صفحه بلاگ، استفاده ار ویدئو های جذاب، تصاویر واضح و مفید، محتوای مفهومی  کاربردی و... استفاده نمایید، می توانید ترافیک سایت را به حداکثر برسانید.

فراموش نکنید برای شروع یادگیری سئو از 0 تا 100 به صورت کاملا رایگان آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی در کنار شما است!

نتیجه گیری

 در یک نتیجه گیری کلی می توان نقش و اهمیت سلیقه و نظر کاربر و مخاطبین را بر سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ پر رنگ معرفی کرد، در واقع مقدم شمردن نظر کاربران به شما کمک می کند تا بر اساس سلیقه اکثریت، محتوای مفیدی تولید نمایید. برای کسب اطلاعات کامل در رابره راز های شناخت مخاطب و استفاده از برگ های برنده پیشنهاد می کنیم به آکادمی مهدی عراقی مراجعه نمایید.

مرجع : آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی

نظر شما