شناسهٔ خبر: 64631 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بهترین سنگ‌فرزهای رومیزی موجود در بازار کدام هستند؟

بهترین سنگ‌فرزهای رومیزی موجود در بازار کدام هستند؟

سنگ فرز رومیزی یک ابزار سنگ‌زنی است که بیشترین کاربرد استفاده از آن در صنعت می‌ باشد.

از وظیفه‌های مهم آن می توان به ساییدن سطوح ناصاف و برش دادن یک قطعه اشاره کرد.

همچنین برای ابزارهای کشاورزی و باغبانی جهت فرم‌دهی ابزارآلات و تمیز کردن رسوب نشسته برروی قسمت‌های مختلف ماشین‌آلات و... استفاده می ‌شود.

در اینجا قصد داریم به مقایسه سه برند سنگ رومیزی سیلور، دیزل و محک که می توان گفت از بهترین مارک‌های سنگ‌فرز رومیزی هستند بپردازیم.

سنگ فرز رومیزی سیلور

یکی از برندهای سنگ‌فرز رومیزی، سنگ فرز رومیزی سیلور می باشد که به دلیل کیفیت و قیمت به‌صرفه، گارانتی و خدمات پس­ از فروش آن محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده است.

از ویژگی‌های بسیار جالب این دستگاه می ‌توان به رنگ‌های مختلف آن و کاربرد جداگانه هر رنگ اشاره نمود مثلا رنگ نارنجی دستگاه سنگ‌فرز رومیزی سیلور برای قطعاتی که از جنس سنگ هستند مناسب است.

سنگ‌فرز رومیزی سیلور مدل GTP0A10:

این سنگ‌فرز وزنی در حدود ۳ کیلوگرم داشته و توان آن۲۰۰  وات می باشد. و ابعاد آن 14×12×18 سانتی‌متر است. سرعت گردش آزاد آن از ۰ تا ۱۰۰۰ دور بر دقیقه بوده و همچنین قطر صفحه‌ی این دستگاه ۷۵ میلی‌متر و ضخامت آن ۲۰ میلی‌متر است. و علاوه‌بر این ویژگی‌ها این دستگاه  نیز دارای یک ۱ عدد فرز انگشتی خرطومی و همچنین دیمر تنظیم سرعت می ‌باشد.

از دیگر کاربردهای خوب این مدل سنگ‌فرز رومیزی سیلور می ‌توان به قابلیت کنترل سرعت آن که برای کار با قطعات سنگی، چوبی و فلزی است، اشاره کرد.

این مدل سنگ­فرز در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، نارنجی و سبز در بازار موجود می ‌باشد.

رنگ سبز سنگ فرز رومیزی سیلور مدل GTP0A10 برای کارهای سبک و ظریف ‌کاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد. و رنگ نقره‌ای آن برای کارهای کوچک مثل چوب و رزین استفاده می ‌شود.

سنگ‌فرز رومیزی دیزل

یکی دیگر ازبهترین برندهای سنگ‌فرز رومیزی، دیزل می ‌باشد. این سنگ فرز نیز مانند برند سیلور، گارانتی و خدمات پس­ از فروش دارد.

دو مدل از سنگ‌فرز رومیزی دیزل:

1-سنگ‌فرز رومیزی دیزل DSBG03:

این دستگاه دارای ابعادی برابر 14×12×18 سانتی­متر، توان ۱۵۰ وات و وزن ۳ کیلوگرم بوده و برای کارهای فلز مناسب‌تر است.

سرعت گردش آزاد این دستگاه  500-10000دور در دقیقه می‌باشد. همچنین صفحه ساب نیز دارد که قطر صفحه آن ۷۵ میلی‌متر است.

از دیگر ویژگی‌های این مدل به کم­صدا بودن آن در حین کار کردن می‌توان اشاره کرد.

2-سنگ‌فرز رومیزی دیزل DSBG04:

این مدل سنگ‌فرز رومیزی دیزل نسبت به مدل DSBG03 دارای وزن سنگین‌تری بوده و حدود ۴.۴ کیلوگرم است و ابعادی برابر 25×13× 18 سانتی‌متر دارد.

توان این دستگاه ۲۰۰ وات و سرعت گردش آزاد آن ۲۹۵۰ دور در دقیقه می ‌باشد. نوع صفحه قابل استفاده این دستگاه صفحه ساب است، که قطر 125 میلی‌متری دارد. این دستگاه نیز مناسب برای کارهای فلز و فولاد است. از دیگرمشخصات آن می ‌توان به کم­ صدا بودن آن نیز اشاره کرد.

سنگ‌فرز رومیزی محک

سنگ‌فرز رومیزی محک به‌ دلیل کیفیت بی‌نظیری که دارد یکی از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای سنگ‌فرز رومیزی در بازار می‌ باشد.

از مدل‌های سنگ‌فرز رومیزی محک می‌ توان موارد زیر را نام ‌برد:

1-سنگ‌فرز رومیزی محک مدل GD-150H:

این سنگ‌فرز ابعادی برابر 25­×­32­×­25 سانتی‌متر و وزنی حدود ۸‌.۵ کیلوگرم دارد. توان این مدل سنگ‌فرز ۴۰۰ وات و سرعت گردش آزاد آن 2900 دور بر دقیقه است که با کمک آن می‌توان به‌شکل همزمان از دو سمت دستگاه استفاده کرد. نوع صفحه قابل استفاده در آن صفحه ساب است که ضخامت آن ۲۵۹ و قطر ۱۵۰ میلی‌متر می ‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این سنگ‌ فرز کم ­صدا بودن آن است و برای کار با فلز و فولاد مناسب‌تر می باشد.

2-سنگ‌فرز رومیزی محک مدل GD-175H:

این مدل سنگ فرز برای فولاد مناسب می باشد و دارای صفحه ساب است که ضخامت ۲۵ و قطر ۱۷۵میلی‌متری دارد.

همچنین دارای  توان ۵۰۰ وات و سرعت گردش آزاد ۳۰۰۰ دور در دقیقه است.

 ابعاد آن ۱۸×۲۲×۳۸ بوده و وزن آن ۱۲ کیلوگرم می ‌باشد.

3-سنگ‌فرز رومیزی محک مدل GD-125-1:

سنگ‌فرز فوق دارای توان ۲۰۰ وات و سرعت گردش آزاد ۳۰۰۰ دور بر دقیقه می‌ باشد. ابعادی برابر 25×14.5×18 سانتی‌متر و وزنی حدود ۵‌.۶ کیلوگرم را دارد. کم­ صدا بوده و برای تیز کردن قطعات فلزی بکار برده می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما