شناسهٔ خبر: 64668 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

اتمام چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تجلیل از مفاخر

3 آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر روز جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فرهنگ امروز: به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید عباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره با اعلام این خبر گفت: در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری و دیگر معاونان و مدیران هنری و فرهنگی، دبیران و داوران جشنواره، پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور دارند.

میرهاشمی افزود: در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی تجلیل و نشان عالی هنرهای تجسمی به ایشان اهدا می‌شود. این هنرمندان عبارتند از: محمد بهرامی (طراح گرافیک)، شجاع الدین شهابی (مجسمه‌سازی)، علی اشرف صندوق آبادی (خوشنویسی)، اسماعیل عباسی (عکاسی)، زنده یاد اصغر کفشچیان مقدم (هنرهای جدید) و رضا لواسانی (بینارشته‌ای).

دبیرکل جشنواره گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره، کتاب آثار چهاردهمین دوره نیز رونمایی خواهد شد.

میرهاشمی افزود: در دوره چهاردهم یکی از بخش‌های مهم جشنواره، بخش تجسم هنر بود که در ۲۹ استان کشور با مدیر هنری منتخب هر استان و همکاری اداره‌کل استان‌ها برگزار شد. که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه، مدیر کل و مدیر هنری برتر استان‌ها هم معرفی می‌شوند.

وی همچنین گفت: بخش اصلی مراسم اختتامیه هم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان چهاردهمین دروه جشنواره است و در بخش طوبای زرین و ایثار و فداکاری، برگزیدگان رشته‌های دهگانه با حضور دبیران و داوران هر رشته تندیس طوبای زرین را دریافت می‌کنند.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از روز ۱۵ تا ۳۰ بهمن با حضور هنرمندان سراسر کشور برگزار شد.

نظر شما