شناسهٔ خبر: 64858 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ارز دیجیتال ترون چیست و آینده آن چگونه است؟

ارز دیجیتال ترون چیست و آینده آن چگونه است؟

یکی از پرطرفدارترین رمزارزها که در سال 2017 وارد دنیای ارزهای دیجیتال گردید ارز دیجیتال ترون نام داشت. این ارز با نماد اختصاری TRX نمایش داده می شود. در ادامه می خواهیم بیشتر با ارز دیجیتال TRX آشنا شویم.

شبکه ترون چیست؟

ترون با هدف ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی با محتوای دیجیتال طراحی شده است. این شبکه توزیع شده آنلاین مبتنی بر بلاک چین است.

شبکه ترون کاملا غیرمتمرکز است. مشابه اتریوم در این شبکه پلتفرم های Dapp قادر هستند به کمک قراردادهای هوشمند پروتکل های پیچیده ایجاد کرده و از آن ها استفاده کنند.

تعداد تراکنش های انجام شده در این شبکه در هر ثانیه معادل 2000 تراکنش است. همچنین میزان کارمزد تراکنش ها در این شبکه صفر است. بنابراین با استفاده از شبکه ترون شما می توانید میلیون ها دلار TRX به هر نقطه ای از دنیا بدون کارمزد انتقال دهید.

آشنایی با ارز دیجیتال ترونیکس و کاربرد آن

ترونیکس نام ارز بومی شبکه ترون است. از این ارز برای پرداخت هزینه های مربوط به استفاده از محتوای دیجیتال در این شبکه استفاده می گردد. از آنجا که تراکنش های انجام شده در این شبکه فاقد کارمزد هستند می توان بیش از 2 هزار تراکنش را در ثانیه انجام داد.

در صورتی که بخواهید با دیگر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و یا اتریوم رمزارز ترون را خریداری کنید مجبور به پرداخت کارمزد خواهید شد.

صرافی های بایننس و لیکویی امکان خرید رمزارز ترون را برای کاربران فراهم کرده است.

نکته مهم: تا این لحظه امکان خرید ارز دیجیتال ترون با دلار و یا دیگر ارزهای فیات وجود ندارد. پس شما ابتدا لازم است ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم، تتر و یا بیت کوین را خریداری کرده و سپس آنها را به ترون تبدیل کنید.

مهم ترین مزیت های رمزارز ترون

استفاده از این رمزارز دارای مزیت هایی است. در ادامه مهم ترین این مزیت ها را مطرح می کنیم.

  • انجام تراکنش های فاقد کارمزد
    تراکنش های انجام شده در شبکه ترون رایگان و فاقد کارمزد است.
  • دارای پشتیبانی قوی و محبوبیت بسیار زیاد
    کسب محبوبیت بالا در مدت زمان کوتاه از مزیت های این رمزارز به شمار می رود. همچنین یکی از موارد مهم در شبکه ترون پشتیبانی از سازندگان محتواست.
  • امکان ساخت برنامه های کاربردی توزیع شده
    در صورتی که در این شبکه برنامه های کاربردی بسازید می توانید دارایی های دیجیتال نظیر توکن TRX یا توکن های پشتیبانی شده شبکه ترون را دریافت کنید.
  • امکان انجام تراکنش های سریع با حجم زیاد
    تعداد تراکنش های انجام شده در هر پردازش در شبکه ترون بسیار سریع و معادل 2000 تراکنش در هر ثانیه است. این در حالی است که در اتریوم تنها 25 تراکنش در هر ثانیه پردازش می گردند. در ارز بیت کوین این تعداد تنها معادل 3-6 تراکنش در ثانیه است.

استخراج رمزارز ترون

این نوع رمزارز قابل استخراج به وسیله کاربران نیست. الگوریتم مورد استفاده برای انجام تراکنش های این ارز Dpos نام دارد. برای این ارز تعداد 100 میلیارد توکن ارائه شده است. حدود 65 میلیارد از این تعداد در حال حاضر در حال گردش است. یکی از راهکارهای به دست آوردن توکن های رمزارز ترون از طریق کمک به اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه صورت می گیرد. از این طریق کارمزد تراکنش های انجام شده به عنوان پاداش توسط شبکه به شما داده می شود.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ترون

در این شبکه داده های موجود تحت هیچ نهاد یا مرکزی کنترل نمی گردند. کسب ارز دیجیتال ترون در این شبکه از طریق تولید و انتشار محتوای دیجیتال توسط تولیدکنندگان این نوع محتوا امکان پذیر شده است. این توکن به عنوان پاداش یا حق الزحمه از مخاطبین محتوا دریافت می گردد.

در این شبکه تولیدکنندگان محتوای دیجیتال می توانند توکن های خود را بسازند. ارزهای ساخته شده در برنامه های کاربردی که توسط خودشان توزیع شده قابل استفاده خواهد بود. کلیه این توکن ها به وسیله توکن اصلی ترون پشتیبانی می گردد. در این شبکه این امکان فراهم شده تا کاربران به صورت مستقیم و بدون نیاز به دخالت هیچ نهادی به افراد سازنده بازی های کامپیوتری پاداش دهند.

آشنایی با صرافی های غیرمتمرکز ترون

صرافی هایی که در زیر نام آنها را ذکر کردیم از رمزارز ترون پشتیبانی می کنند.

  • هوبی
  • کوکوین
  • کراکن
  • بایننس

بهترین کیف پول های ترون

برای اینکه بتوان ارز دیجیتال ترون را ذخیره و نگهداری کرد نیاز به استفاده از کیف پول های دیجیتالی خواهیم داشت. لیستی از این کیف پول ها که از این رمزارز پشتیبانی می کنند در زیر عنوان شده اند:

  • ترزور
  • کوبو
  • اتمیک والت
  • لجر نانو اس
  • لجر نانو ایکس
  • اکسودوس
  • کیپ کی
  • تراست والت
  • ترون لینک
  • و...

آینده رمزارز ترون چگونه است؟

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از این رمزارز تا این لحظه به نظر می رسد آینده خوبی در انتظار ترون است. در واقع به نظر می رسد میزان پذیرش استفاده از این رمزارز افزایش یافته و منجر به محبوبیت بیشتر آن شده است. بنابراین رشد خوبی در آینده خواهد داشت.

ترون یک ارز دیجیتال با اهدافی کاملا مشابه با اتریوم است. این ارز با نماد TRX نمایش داده شده و هدف اصلی از ساخت آن ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی با محتوای دیجیتال است.

منبع: کوینی فا صرافی خرید پرفکت مانی

برچسب‌ها:

نظر شما