شناسهٔ خبر: 64975 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از قدیمی‌ترین فیلم از مناسک حجّ به روایت اروپاییان

نشست «حجّ قدیم» با موضوع رونمایی از قدیمی‌ترین فیلم از مناسک حجّ به روایت اروپاییان در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

فرهنگ امروز: رونمایی از قدیمی‌ترین فیلم از مناسک حجّ به روایت اروپاییان

دبا: نشست «حجّ قدیم» با موضوع رونمایی از قدیمی‌ترین فیلم از مناسک حجّ به روایت اروپاییان در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در سال ١٩٢٨ میلادی (١٣٠٧ خورشیدی) جورج کروگرز، فیلم‌ساز هلندی، مستندی از سفر حجّ تهیه و تولید کرد که تا اکنون، قدیمی‌ترین فیلم از مناسک حجّ به شمار می‌آید.

این مستندِ نویافته به همّت مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و با هم‌کاری گروه مردمی بهشت بقیع، برای نخستین‌بار به نمایش درخواهد آمد و پس از آن، احمد ابراهیمی، پژوهش‌گر و مستندساز با موضوعِ معرفی و شرح فیلم، علی بهرامیان، معاون علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با موضوعِ اهمیت میراث حجاز و سیّدعلی موجانی، محقق و نویسنده با موضوعِ چگونه آثار تاریخی حجاز ویران شد؟، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این برنامه، روز سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت ١۴٠١، ساعت ١۶ تا ١٨ در تالار امیرالمؤمنینِ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به نشانی تهران _ نیاوران، کاشانک، شمارۀ ٢١٠ برگزار خواهد شد.

نظر شما