شناسهٔ خبر: 65080 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

بررسی تنش‌های منجر به جنگ جهانی اول در «آخرین تابستان اروپا»

کتاب «آخرین تابستان اروپا» به بررسی تنش‌ها و اتفاقاتی می‌پردازد که در رقم‌خوردن جنگ جهانی اول نقشی اساسی ایفا کردند. متن اصلی کتاب «آخرین تابستان اروپا» نخستین‌بار سال 2004 منتشر شده است.

فرهنگ امروز: کتاب «آخرین تابستان اروپا» اثر دیوید فرامکین با ترجمه سوگند رجبی‌نسب از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسید.

«آخرین تابستان اروپا» با عنوان اصلی Europes Last Summer: Who Started the Great War in 1914?، تحقیقی‌ است تاریخی که حول یک پرسش شکل گرفته است. دیوید فرامکین در کتاب «آخرین تابستان اروپا» بر آن است که پاسخ این پرسش را بیابد و بیان کند که چطور، با وجود آرامشی که دست کم در ظاهر اروپای روزهای منتهی به جنگ جهانی اول مشهود بوده است، ناگهان چنین جنگ بزرگ و هولناکی در اروپا رخ داد و نقاط دیگر جهان را نیز از خود متأثر کرد و تأثیری عمیق بر آینده جهان بر جای گذاشت؟

جنگ جهانی اول، چنان‌که فرامکین به انحاء مختلف در پیش‌درآمد کتاب «آخرین تابستان اروپا» بر آن تأکید می‌کند، یکی از نقاط عطف و از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ قرن بیستم و دامنه تأثیر آن به قرن بیست و یکم نیز کشیده شده است. آسیب‌ها و تأثیرات این جنگ بسیار گسترده بود و عجیب این‌که مردم اروپا، در زمانی که این جنگ اتفاق افتاد، اصلا انتظار وقوع آن را نداشتند و در احساس امنیت و آرامشی غرق بودند که بی‌کرانه و پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

کتاب «آخرین تابستان اروپا» به بررسی تنش‌ها و اتفاقاتی می‌پردازد که در رقم‌خوردن جنگ جهانی اول نقشی اساسی ایفا کردند. متن اصلی این کتاب نخستین‌بار در سال 2004 منتشر شده است.

کتاب «آخرین تابستان اروپا» اثر دیوید فرامکین ترجمه سوگند رجبی‌نسب  در 440 صفحه به بهای 200 و بیست هزار تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه وارد بازار نشر شد.

نظر شما