شناسهٔ خبر: 65132 - سرویس اندیشه
نسخه قابل چاپ

مراسم بزرگداشت «ویلفرد فردیناند مادلونگ» اسلام شناس برجسته آلمانی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه هجدهم خردادماه ۱۴۰۱ مراسم بزرگداشت «ویلفرد فردیناند مادلونگ» اسلام شناس و شیعه شناس مشهور آلمانی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

فرهنگ امروز: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه هجدهم خردادماه ۱۴۰۱ مراسم بزرگداشت «ویلفرد فردیناند مادلونگ» اسلام شناس و شیعه شناس مشهور آلمانی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه که از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق رئیس هیأت مدیره انجمن، سید کاظم موسوی بجنوردی رئیس دائره المعارف بزرگ اسلامی، سید احمدرضا خضری استاد دانشگاه تهران، عباس احمدوند استاد دانشگاه شهید بهشتی و سعید طاوسی استاد دانشگاه علامه طباطبائی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

«ویلفرد فردیناند مادلونگ» در سال ۱۹۳۰ میلادی در اشتوتگارت آلمان متولد شد. او در سال۱۹۵۳ میلادی دوره لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی خود را در دانشگاه قاهره گذراند و در ادامه درجه دکتری خود را در مطالعات اسلامی از دانشگاه هامبورگ تحت نظر «برتولد اشپولر» اخذ نمود. وی بیست سال عهده‌دار کرسی عالی مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد بود و به عنوان استاد مدعو در بسیاری از دانشگاه‌های امریکا و اروپا از جمله دانشگاه کلمبیا تدریس کرد. استفاده از منابع و روایات اصیل شیعی، تفکیک موضوعی و روشی منابع، توجه به فضا و تاریخ حوادث و آموزه‌ها، فهم آموزه‌ها در راستای یک نظام فکری و شناخت دقیق از دانشمندان و آثار معتبر آن‌ها، از مهمترین ویژگی‌هایِ پژوهش‌های این استاد آلمانی است. «مکتب‌ها و فرقه‌های اسلامی در سده‌های میانه» و «جانشینی حضرت محمد «ص»» دو کتاب مهم اوست که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. کتاب «جانشینی حضرت محمد «ص»» برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۷شمسی شده است.

این رویداد علمی و فرهنگی در نشانی های زیر در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

نظر شما