شناسهٔ خبر: 65314 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

سوالات متداول طراحی داخلی

سوالات متداول طراحی داخلی

بهره مندی از خدمات مشاوره متخصصین طراحی دکوراسیون منزل، یک ضرورت برای خانواده هایی است که به دنبال تغییر فضای خود هستند. بدون در نظر گرفتن اینکه منزل، دفتر یا ویلای شما چند متر است و چه سبک طراحی را مدنظر دارید، حتما لازم است که از کارشناسانی کمک بگیرید که تخصص کافی  در این زمینه دارند. در ادامه تلاش کرده‌ایم تا حد امکان به سوالات متداول طراحی داخلی پاسخ دهیم.  در این خصوص می‌توانید از مشاوره آنلاین شرکت farocase استفاده نمایید.

چرا باید در انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون دقت کرد؟

شاید در نگاه اول طراحی دکوراسیون امری ساده به نظر بیاید؛ طوری که هر شخصی متصور شود که می‌تواند از پس کار برآید. به همین خاطر شاهد هستیم که خانواده‌های زیادی بدون برنامه ریزی طراحی دکوراسیون منزل را تغییر می‌دهند. در نهایت نیز برای اجرای آن به مشکل برمی‌خورند.

این امر سبب تحمل هزینه‌های مالی و زمانی زیادی شده و در نهایت برای مدیریت این آشفتگی، اجبارا به سراغ کارشناس طراحی دکوراسیون می‌روند. یکی از خدمات اصلی اینگونه شرکت‌ها باز کردن دید شما نسبت به ایده ایست که در ذهن دارید. به طور مثال ممکن است شما علاوه بر سبک مدرن برای طراحی داخلی علاقمند به المان‌های کلاسیک نیز باشید. مطمئنا نمی‌دانید که چطور می‌توان این دو سبک را در کنار هم قرار داد. در این مرحله کارشناس طراح، دید شما را بازتر کرده و پیشنهادهایی متناسب با فضا و سلیقه شما ارائه می‌دهد.

دقت در انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا بتوانید تغییراتی مطابق سلیقه خود و درخور محیط به وجود آورید. به همین دلیل است که انتخاب شرکت مناسب اهمیت می‌یابد تا نتیجه نهایی کاملا دلخواه شما باشد. شرکت‌های طراحی دکوراسیون حرفه‌ای در زمان کوتاهی و با صرف هزینه کم، طراحی داخلی منحصر به فرد و مختص پروژه شما ارائه می‌دهند.

اساس انتخاب یک شرکت طراحی چیدمان چیست؟

شرکت‌های طراحی چیدمان در صورتی می‌توانند محیطی زیبا و منحصر به فرد خلق کنند که از معیارها و ویژگی‌های لازم طراحان حرفه برخوردار باشند. این معیارها را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

1-دانش تخصصی تیم طراحی دکوراسیون

داشتن دانش پایه و اطلاع از علم روز یکی از مهم‌ترین معیارها است. طراحی داخلی یک رشته تخصصی است که فقط افرادی با تحصیلات مرتبط از عهده آن بر می‌آیند.

2-تجربه تیم طراحی داخلی

سعی کنید شرکتی با تجربه کافی در این زمینه را انتخاب کنید. برای تشخیص این موضوع بهتر است شرکت هایی که کمتر از 5 سال سابقه دارند را از لیست خط بزنید.

3-توجه به نیاز و سلیقه مشتری

توصیه می‌کنیم پیش از مراجعه به شرکت ها با مشاهده نمونه کارهای قبلی، اطمینان پیدا کنید که سلیقه شما با سبک کاری آن‌ها هماهنگ باشد. به این دلیل که سلیقه شما را به خوبی بشناسد و طرحی متناسب سبک شما خلق کند.

4-مسئولیت و تعهد تیم طراحی

شرکت طراحی چیدمان باید نسبت به کاری که خلق می‌کند متعهد و مسئولیت پذیر باشد. شرکت‌های حرفه به قدری از کار خود مطمئن هستند که خدماتشان را تضمین و گارانتی می‌کنند.

5-سرعت و چابکی تیم طراحی

هنگام مذاکره با شرکت مدنظر مطمئن شوید که در رابطه با زمان خوش قول هستند. شرکت‌های حرفه ای معمولا پس از بررسی، برآوردی از حدود زمانی به کارفرما ارائه می‌کنند.

اگر از طراحی دکوراسیون راضی نباشیم باید چه کار کنیم؟

کارشناسان متخصص در زمینه طراحی چیدمان با طرح مصاحبه‌ای گسترده، ترجیحات، سبک و حساسیت شما را تعیین می‌کنند. تیم های حرفه‌ای معمولا پیش از ثبت سفارش و اجرای هر چیزی، آخرین جزئیات پروژه را با شما در میان می‌گذارند. پس از تایید شما نصب و اجرای پروژه عملا شروع می‌شود. پس نگران این مورد نباشید و دقت بیشتری روی انتخاب شرکت معتبر و حرفه‌ای داشته باشید.

شما باید در طول فرآیند طراحی تصمیم گیری کنید و اگر تصمیمی نگرفتید، وظیفه خود را به درستی انجام ندادید. یک طراحی خوب، همکاری بین طراح و مشتری است. زمان اعتراض قبل از نصب است. همیشه تغییر طرح قبل از خرید و نصب همه چیز  آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

میشه تایم دقیق طراحی دکوراسیون برای یک خانه ۶۰متری گفت؟

ارائه یک طراحی چیدمان با کیفیت، حداقل 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد. البته این نکته مهم است که با توجه به نوع و کیفیت پروژه شما این بازه زمانی متفاوت است. اگر پروژه شما بازسازی کامل منزل است معمولا بین 6 تا 8 ماه و بعضا بیشتر نیز زمان می‌برد. اما در صورتی که هدف از طراحی تعمیر بخشی از منزل و یا ایجاد تغییرات سطحی باشد، این امر معمولا چند هفته و یا کمتر از یک ماه به اتمام می‌رسد.

نویسنده: نفیسه نبی زاده

برچسب‌ها:

نظر شما