شناسهٔ خبر: 65404 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

شرایط اخذ ویزای مکزیک

شرایط اخذ ویزای مکزیک

اگر قصد سفر یا مهاجرت به مکزیک را دارید، در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط اخذ ویزای مکزیک آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه،با مهاجرت کانادا همراه باشید. مکزیک در آمریکای شمالی قرار دارد که پایتخت آن مکزیکوسیتی میباشد. مکزیک دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی، مانند: صحرای باخای کالیفرنیا، پارک لاس پوزاس، موزه زیر آب کانکون، آتشفشان فعال پوپوکاتپتل، معبد کوکولکان یا ال کاستیلو، سینوتی، ‏ال آرکو د کابو سن لوکاس، خط ساحلی پورتو بالاندرا و معماری‌های تاریخی و موزه‌های هنری در شهر مکزیکوسیتی، میباشد. علاوه بر مکان‌های دیدنی در مکزیک، شاهد آثار فرهنگی، بناهای تاریخی و تمدن‌های کهن هستیم که این کشور را به یک کشور مناسب برای مسافرت و گردش تبدیل کرده است. مکزیک برای زندگی، کشوری مدرن می‌باشد که امکانات رفاهی بالایی برای زندگی دارد. دانشگاه‌های بین المللی زیادی در آن وجود دارد که هر ساله جذب دانشجو دارند. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها پایین بوده و استانداردهای آموزشی بالایی دارند.

ویزای مکزیک و انواع آن 

برای مسافرت و مهاجرت به کشور مکزیک، باید ویزای مکزیک را با شرایط خاصی، اخذ نمود. ویزای کشور مکزیک، در انواع: ویزای توریستیمکزیک، ویزای اقامت موقت از طریق کار، خانواده و تحصیل و ویزای اقامت دائم از طریق ازدواج و سرمایه گذاری وجود دارد.

ویزای توریستی مکزیک و شرایط اخذ ویزا 

برای سفر به کشور مکزیک، اخذ ویزای مکزیک ضروری میباشد؛ به استثنای اشخاصی که تبعیت کشورهایی، مانند: ایالات متحده، استرالیا، کانادا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ... را داشته باشند، میتوانند حداکثر شش ماه در کشور مکزیک اقامت کنند. اخذ ویزای توریستی، به منظور تفریح، گردش، تجارت، دیدن آشنایان و دوستان در مکزیک صورت می‌گیرد. مدت اعتبار ویزای توریستی، حداکثر ۶ ماه بوده و قابل تمدید نمی‌باشد. برای اخذ ویزای مکزیک، باید مدارک زیر را ارائه داد: پاسپورت اصلی با حداقل ۶ ماه اعتبار، تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی، آدرس هتل و محل اقامت، تصاویر با فرمت پاسپورت، رزرو بلیط رفت و برگشت، سند وضعیت شغلی، سندی که هدف سفر در آن ذکر شده باشد، مانند: علاقه، گردش، بستن قرارداد کاری و ارائه دعوت نامه شرکت، اثبات تمکن مالی به منظور داشتن توانایی پرداخت هزینه های اقامت، زندگی و تحصیل با ارائه صورت حساب بانکی ۶ ماهه اخیر. همچنین قبل از ورود به کشور مکزیک، باید کارت گردشگری، که یک مجوز ورود الکترونیکی می‌باشد را ارائه دهید. همچنین اگر اقامت دائم کشورهای حوزه شینگن، بریتانیا، ژاپن و آمریکا و یا ویزای کشور کانادا را داشته باشید، می‌توانید به سادگی ویزای مکزیک را دریافت کنید.

ویزای سرمایه گذاری در مکزیک 

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری افراد می‌توانند با سرمایه‌ گذاری حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا در مکزیک، اقامت دائم و ویزای مکزیک را دریافت کنند. برای سرمایه گذاری و خرید املاک، به حضور شخص احتیاجی نمیباشد، پس از ۵ سال اخذ اقامت دائم کشور مکزیک، با حضور فرد سرمایه گذار در شش ماه آخر، پاسپورت و شهروندی مکزیک، برای فرد و اعضای خانواده‌اش صادر میگردد. اعضای خانواده باید گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار را داشته باشند.

ویزای کاری مکزیک

برای گرفتن ویزای کاری، باید سندی برای اثبات فعالیت کاری و تجاری ارائه دهید و یا دعوت نامه داشته باشید. ویزای کاری مکزیک معمولاً یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید میباشد.

ویزای تحصیلی مکزیک

مکزیک دارای مدارس عالی و دانشگاه‌های بین المللی با کیفیتی می‌باشد. افراد در صورت پذیرفته شدن در مراکز آموزشی مکزیک، ویزای تحصیلی دریافت می‌کنند که تا پایان تحصیل اعتبار دارد و قابل تمدید نمی‌باشد، مگر با تغییر آن به ویزای کاری مکزیک.

ویزای ترانزیت مکزیک

ویزای ترانزیت، ویزایی است که در بیرون از فرودگاه فاقد اعتبار می‌باشد و تنها برای افرادی که در فرودگاه کار می‌کنند، مناسب می‌باشد.

مراحل صدور و اخذ ویزای مکزیک 

اولین مرحله‌ای که برای گرفتن ویزای مکزیک باید طی کنید، دریافت نوبت از سفارت مکزیک می‌باشد که هزینه‌ای ندارد. زمان وعده و نوبت دهی به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و قابل تغییر نمی‌باشد. در سفارت شما موظف به تحویل مدارک لازم به سفارت، مانند: گذرنامه اصلی با حداقل ۶ ماه اعتبار، سه قطعه عکس، اصل شناسنامه و ترجمه آن،  سند ازدواج و ترجمه آن، کپی تمام صفحات شناسنامه و سند ازدواج، صورت حساب بانکی مورد تایید و ترجمه شده به زبان انگلیسی، گواهی اثبات تمکن مالی، کارکرد ۶ ماه اخیر حساب های جاری بصورت ترجمه شده و گردش های حساب آن، سند مالکیت اصلی و ترجمه شده و همچنین مصاحبه با اعضای سفارت هستید. حداقل زمان لازم برای صدور ویزای مکزیک، ۱۰ روز می‌باشد. هزینه پرداختی برای اخذ ویزای توریستی مکزیک، ۱۵۰ دلار میباشد. در صورتی که افراد، ویزای شینگن را داشته باشند هم، باید ۱۵۰ دلار برای اخذ ویزای مکزیک بپردازند.

سخن پایانی 

مکزیک، کشوری اسپانیایی زبان، به علت داشتن جاذبه‌های گردشگریدیدنی، برای مسافرت و امکانات آموزشی و رفاهی بالا، برای زندگی مناسبمی‌باشد که با شرایطی که ذکر شد، امکان دریافت ویزای آن وجود دارد. مهاجرت به کشورهای آمریکا و کانادا، با اخذ ویزای بلند مدت مکزیک امکان پذیر می‌باشد. امکان مهاجرت آسان بین این سه کشور طبق توافقی که صورت گرفته است، وجود دارد.موسسه مهاجرتی کانادا، شما را در زمینه اخذ ویزای کوتاه مدت، بلند مدت و دائمی مکزیک، بصورت کاری، تحصیلی و توریستی همراهی می‌کند

برچسب‌ها:

نظر شما