شناسهٔ خبر: 6719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما

در راستای ادامه ارتباط مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با مجموعه های علمی پژوهشی کشور، تفاهم‌نامه همکاری این مرکز با مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما منعقد گردید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا)؛ بر اساس این گزارش موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، ایجاد و گسترش همکاری میان موسسات و نهادهای دینی ،علمی ، فرهنگی و اطلاع رسانی و استفاده متقابل از تجارب، تخصص ها، امکانات، دانش و محتوای ارزشی تولید شده در هریک، زمینه ساز فعال سازی بهینه قابلیت های موجود، جلوگیری از موازی کاری و تکرار و ایجاد همسویی و همگرایی مطلوب در نیل به اهداف عالیه فرهنگی خواهد بود.

این تفاهم نامه در قالب یازده ماده و یک تبصره در تاریخ هفتم مهر ماه سال جاری (۱۳۹۲) به امضای دکتر حسین گودرزی، رییس مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی یعقوب نژاد، رییس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی رسید.

طبق این سند؛ همکاری با مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به منظور ارتقای کمی و کیفی محتوای علمی و فرهنگی اسلامی در آن مرکز، با تاکید بر طراحی و توسعه نظام‌های معنایی علوم اسلامی و استقرار آن در ساختارهای محتوایی آن مرکز صورت می‌گیرد. بدین ترتیب برای توصیف محتوای منابع اطلاعاتی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما از اصطلاح نامه جامع علوم اسلامی استفاده خواهد شد.

لازم به یادآوری است، تاکنون حدود ۲۵  مؤسسه و نهاد علمی، دانشگاهی وحوزوی از این اصطلاح‌نامه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی بهره‌ برده اند که از جمله این مراکز میتوان به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام ، آستان قدس رضوی، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، کتابخانه آستان مقدس حضرت امام حسین (علیه السلام) در کشور عراق،  سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران – بخش مقالات اسلامی، موسسه قرآنى دانشجویان سراسر کشور وابسته به جهاد دانشگاهى، موسسه پارسا، دانشکده علوم حدیث و شرکت نرم افزار و سخت افزار ایران (نوسا) اشاره نمود.

برچسب‌ها:

نظر شما