شناسهٔ خبر: 7011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل «شورای سیاست‎گذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان»

بابک نیک‌طلب از شکل‌گیری شورای سیاست‎گذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ بابک نیک‌طلب، دبیر شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان، از شکل‌گیری این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: این شورا به تازگی راه‌اندازی شده و کسانی چون سیدصادق رضایی، مدیر عامل کانون و محمود پوروهاب، شاعر اعضای اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

این شاعر کودک و نوجوان به هدف از شکل‌گیری این شورا اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب، دیداری با شاعران داشته و بر حضور حکمت ایرانی ـ اسلامی در شعر کودک و نوجوان تاکید کرده‌ بودند؛ از آنجا که کانون، متولی شعر کودک و نوجوان در این سرزمین است، شورایی با عنوان «شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان» تشکیل داد تا به این موضوع بپردازد.

به گفته نیک‌طلب، قرار است در این شورا به شعرهای قدیم و جدید پرداخته شود. برای مثال در داستان‌های مثنوی، ابیات و نوشته‌های حکمت‌آمیز بسیار برای کودکان و نوجوانان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و منتشر شود. از سویی شاعران امروز هم به این مسئله پرداخته‌اند که شعرشان خوانده و گزینش می‌شود.

انتشار مقاله و کارهای پژوهشی نیز یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان انجام می‌شود. این شورا به تازگی شکل گرفته و قرار است طی جلساتی با اعضای خود به یک جمع‌بندی کلی از مسیری که قرار است طی کند، بپردازد.

نظر شما