شناسهٔ خبر: 7392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پیام فوری از مادر زمین» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با عنوان فرعی «زنان را گردآورید دنیا را نجات دهید» نوشته جین سینودا بولن به ترجمه نیسان فروزین منتشر شد.

«پیام فوری از مادر زمین» به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با عنوان فرعی «زنان را گردآورید دنیا را نجات دهید» نوشته جین سینودا بولن با ترجمه نیسان فروزین از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان روانه بازار نشر شده است.
 
دنیا را نجات دهید
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «زنان نه‌تنها در نگهداری از کودکان و سالمندان ضعیف‌تر، نظافت، سازمان‌دهی منزل و اقتصاد خانه تجربه دارند بلکه تهیه‌ی غذای سفره، برقراری آسایش در خانه و داشتن روابط خوب با همسایه‌ها نیز به‌عهده‌ی زنان است. این‌ها همان کارهایی است که در سطح جامعه و در ابعاد عمومی و جهانی می‌بایست انجام شود. دنیا به آنچه زنان انجام می‌دهند نیازمند است. جهان به «مادر» نیازمند است که امور را در این جهان نامتعادل تعدیل نماید.

هر زنی می‌تواند در هرکجا که هست تاثیرگذار باشد. چه بهتر اگر شما در حلقه‌ای باشید که پشتیبان کارهای شما است. وقتی که زنان گردهم می‌آیند به طور طبیعی قصه‌های خود را با دیگران در میان می‌گذارند. این‌گونه است که زن‌ها می‌آموزند که مشوق و یاور یکدیگر باشند و افکار خود را بپرورانند. کنفرانس‌های جهانی زن تحت توجهات سازمان ملل از جمله بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها است و بیشترین تاثیر را روی زنان شرکت‌کننده و در سطح جهان می‌گذارد.

بعد از آخرین کنفرانس زنان که در پکن برگزار شد، خیلی‌ها به اشتباه بر این گمان بودند که پنجمین کنفرانس بین‌المللی ده سال بعد در 2005 برگزار می‌شود که چنین اتفاقی نیافتاد. این کنفرانس در صورتی می‌توانست در پایان اولین دهه‌ی قرن 21 صورت پذیرد که تعداد کافی زنان تمایل خود را به تصمیم‌گیران و نمایندگانشان در سازمان ملل اظهار کنند. به کمک ارتباطات قدرتمند از طریق اینترنت این گردهمایی می‌تواند مهمترین گردهمایی زنان در جهان باشد.»
 
خطاب به خوانندگان

به گفته نویسنده این کتاب، «پیام فوری از جانب مادر» فراخوانی است که می‌تواند در هر کجای این کره خاکی شنیده و مورد توجه قرار گیرد. این پیام در هرکجا که زنان با دغدغه‌ی خواهرانه و مادرانه دور هم جمع شوند شنیده می‌شود. این کلمات برای مخاطب نوشته شده است مخاطبی که دلش می‌خواهد طنین این کلمات را احساس کند. مخاطبی که می‌خواهد باور کند که می‌تواند کاری انجام دهد یا به الهام یا تشویق قدرتمندی نیاز دارد تا روی «رسالتی» کار کند که آن را از آن خود می‌داند.

سه فصل نخست این کتاب به منظور سرعت بخشیدن به تحقق این رسالت است. فصل چهارم به شرح خصوصیاتی می‌پردازد که زنان به مثابه جنسیت دارند و می‌تواند در این زمان در خدمت پیشبرد جامعه انسانی قرار گیرد. فصل‌های آخر کتاب برای الهام‌بخشی مخاطبان است تا بدانند زنان چگونه به صورت فردی و یا جمعی می‌توانند مانند پادزهر یا چاره در برابر تهدیدی که در جامعه بشر و «مادر زمین» با آن روبه‌روست عمل کنند.

مولف اثر یادآور می‌شود: «ترک دعوی از همان ابتدا می‌تواند موثر باشد. ما نمی‌خواهیم مادرسالاری را جایگزین پدرسالاری کنیم. من هم به خوبی آگاه هستم زنانی هستند که فاقد همدلی و مانند مردان (به مثابه جنسیت) به دنبال قدرت بیشتری هستند. مردان بسیاری نیز هستند که مانند زنان (به مثابه جنسیت) برخوردار از همدلی و شفقت هستند. همچنین واقف به پیچیدگی‌ها و تفاوت‌های فردی انسان‌ها هستم که از دیدگاه «صورت نوعی» الهه در جن زن و خدای مردانه در مرد تجلی می‌یابد. با این حال موضع من در اینجا این است که زن به مثابه جنسیت و نه هر زنی، دارای خردی است که جهان به آن نیازمند است: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که زنان گردهم آیند و جهان را نجات دهند.»

کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با شمارگان هزار نسخه در 200 صفحه به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.

نظر شما