شناسهٔ خبر: 7530 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص بودجه پژوهشی به تغذیه دانشجویی در دانشگاه تهران!

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: کمبود یارانه تغذیه دانشجویی تمام دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است دانشگاه تهران از بودجه بخش پژوهشی، فرهنگی،آموزشی و حتی بودجه مواد آزمایشگاهی کاسته و به این بخش اختصاص می دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی رضا وجهی گفت: یارانه تغذیه دانشجویی که اختصاص داده شده است پاسخگوی این بخش نیست.

وی با بیان اینکه در بخش تغذیه با مشکل پیش می رویم، افزود: نمی شود غذای دانشجویان را قطع کرد، ما غذای دانشجویان را می دهیم اما از کجا؟ از بودجه دیگر بخش ها این غذا تهیه می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: ما باید از بودجه بخش پژوهشی، فرهنگی و آموزشی کم کنیم تا در بخش غذا هزینه کنیم ما باید از مواد آزمایشگاهی آزمایشگاه ها بزنیم و به غذا اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این زمینه خوب حرکت نکردند قرار بود اعتباری که از بخش یارانه تغذیه صندوق رفاه دانشجویان کم می شود به حساب دانشگاه ها واریز شود ولی فقط ۵۰ درصد این یارانه ای که کم شده بود به حساب دانشگاه واریز شده است نه تمام آن.

وجهی یادآور شد: ما اقلام اولیه خود مانند گوشت و مرغ را از بازار آزاد تهیه می کنیم، امسال با سال گذشته تفاوت کرده و قیمت بیشتر از سال گذشته است باید بودجه بیشتری به بخش تغذیه دانشجویی اختصاص می دادند.

وی ادامه داد: شاید نمایندگان مجلس فکر می کنند این یک نوع صرفه جویی است اما عوارض آن در بلند مدت دیده می شود. 

وجهی تاکید کرد : ما در بخش غذا هیج مشکلی نداریم اما همین غذا باعث شده تمام دانشگاه با مشکل مواجه شود.

نظر شما