شناسهٔ خبر: 7641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضیاهاشمی: آموزش و پژوهش بدون رشد و پویش فرهنگی به اهداف عالیه دست نمی‌یابند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: آموزش بدون پژوهش توفیق کامل ندارد و هر دوی آنها بدون رشد و پویش فرهنگی به اهداف عالیه دست نمی‌یابند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مراسم معارفه سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و کارکنان این معاونت برگزار شد.

محمد حسین امید معاون ادرای مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این مراسم با اشاره به رشته تحصیلی و تخصص هاشمی در حوزه علوم اجتماعی، تحصیلات حوزوی،سوابق و تجربیات  و آشنایی وی با حوزه فرهنگ ابراز امیدواری کرد در زمان مدیریت هاشمی شاهد رشد و بالندگی فرهنگی بیش از بیش دانشگاه‌ها باشیم.

سید ضیاء هاشمی در این مراسم با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ جزء ذاتی وزارت علوم و دانشگاه است، گفت: آموزش بدون پژوهش توفیق کامل ندارد و هر دوی آنها بدون رشد و پویش فرهنگی به اهداف عالیه دست نمی‌یابند.

وی نشاط و پویایی اجتماعی فرهنگی دانشگاه‌ها از طریق مشارکت حداکثری دانشجویان و دانشگاهیان در یک فضای آرام و منطقی در کنار تولید دانش و فناوری را از راهکارهایی دانست که موجب توفیق دانشگاه‌های کشور در ارائه یک الگوی موفق به جهان می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به جایگاه دانشگاه در بیانات امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد قانونی بالادستی گفت: در دولت یازدهم فرصت پویایی و تعالی دانشگاه‌ها بیش از گذشته فراهم است و امیدوارم در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت علوم مشارکت حداکثری و عالمانه دانشگاهیان را جلب کنیم تا شاهد یک فضای آزاد اندیشی و نقد و نظر پویا در دانشگاه‌ها در حین آرامش باشیم.

هاشمی اظهار داشت: باید فضایی در دانشگاه‌ها فراهم شود تا دانشجویان ضمن آموزش و پژوهش بتوانند فعالیت فرهنگی داشته و نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند.

نظر شما