شناسهٔ خبر: 7903 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نقش آفرینی دانایان در جامعه» بررسی می‎شود

ابوالقاسم حسینجانی در دوازدهمین نشست تخصصی ادبیات جهانی انسان در نهج البلاغه و قرآن، روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه به «بررسی نقش آفرینی دانایان در جامعه» می‎پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه حوزه هنری؛ در این نشست  تخصصی  ابوالقاسم حسینجانی  پژوهشگر نهج البلاغه  و قرآن مباحثی  چون؛ بررسی ویژگی‎های جامعه دانایی، تعریف قرآن و نهج البلاغه از دانایان و دانشمند ان و وظایف آنان  نسبت به سایر اقشار جامعه، تفاوت میان دانایی و دانش  و آیا  دانایی  به معنای تكنیك و فن اوری است  یا به معنای مهارت های زندگی ، عالمان چگونه می توانند در برابر ظلم و بی عدالتی بی تفاوت باشند و... را بررسی خواهند كرد. 
به گفته ابوالقاسم حسینجانی پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن، عالمان و دانشمندان از منظر قرآن  كریم كسانی هستند  كه ارتباطشان  با خداوند  تنگاتنگ  است  و میتوانند  در برابر ظلم، تنگناها و بیعدالتیها موضعگیری صحیحی داشته باشند و به گفته پیامبراكرم (ص)  عالمان بیعمل همانند گوهرهایی هستند كه بر گردن خوكان قرار دارند. 
علاقهمندان میتوانند برای حضور در این نشست تخصصی  از ساعت ۱۶ روز یاد شده به سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه - نرسیده به پل حافظ - حوزه هنری مراجعه كنند.

نظر شما